Inapoi la Cautare

DECIZIE 82 /2006


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a Deciziei ministrului finanţelor publice nr. 3/2002 pentru aprobarea soluţiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind impozitul pe profit şi taxa pe valoarea adăugată


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 13.08.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (13.08.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    Prin Încheierea din 1 iulie 2005, pronunţată în Dosarul nr. 8.721/2004, Tribunalul Cluj - Secţia litigii de muncă, asigurări sociale şi contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Deciziei ministrului finanţelor publice nr. 3/2002 pentru aprobarea soluţiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind impozitul pe profit şi taxa pe valoarea adăugată, excepţie ridicată de Societatea Comercială "Direct Leasing" - S.A. din Cluj-Napoca.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul susţine, în esenţă, că Decizia ministrului finanţelor publice nr. 3/2002 încalcă principiul constituţional al neretroactivităţii legii, întrucât, deşi a fost publicată în anul 2002, ea se aplică şi pentru anul fiscal 2001. De asemenea, mai arată că această decizie contravine prevederilor constituţionale referitoare la garantarea şi ocrotirea în mod egal de către lege a proprietăţii private, deoarece, fiind o societate de leasing al cărei profit provine din surse atrase din exterior, nu beneficiază de reduceri asupra impozitului pe profit, în timp ce alte societăţi, care nu au acest obiect de activitate, beneficiază de ele.

    Instanţa de judecată apreciază că excepţia este neîntemeiată, precizând totodată că legalitatea ordinelor şi normelor metodologice este supusă controlului instanţelor de contencios administrativ.

    Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    Guvernul arată că Decizia ministrului finanţelor publice nr. 3/2002, având ca obiect adoptarea unor soluţii vizând aplicarea unitară a unor dispoziţii legale, nu intră sub incidenţa controlului de constituţionalitate, astfel că excepţia este inadmisibilă.

    Avocatul Poporului consideră, de asemenea, că excepţia este inadmisibilă.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

                           CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile legale criticate, raportate la dispoziţiile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

    Curtea Constituţională este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

    Excepţia de neconstituţionalitate are ca obiect Decizia ministrului finanţelor publice nr. 3/2002 pentru aprobarea soluţiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind impozitul pe profit şi taxa pe valoarea adăugată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180 din 15 martie 2002.

    Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată că, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, deciziile emise de miniştri nu pot fi atacate în cadrul contenciosului constituţional, ci numai în cadrul contenciosului administrativ.

    În consecinţă, în cauza de faţă excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă.

    Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic