Inapoi la Cautare

DECIZIE 788 /2021


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 alin. (3) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.05.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.05.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────┬──────────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Cristian │- judecător │
│Deliorga │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mihaela Senia │- │
│Costinescu │magistrat-asistent-şef│
│ │delegat │
└───────────────┴──────────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ioan-Sorin-Daniel Chiriazi.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 10 alin. (3) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
, excepţie ridicată din oficiu în Dosarul nr. 12.836/3/2020 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal. Excepţia de neconstituţionalitate formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.397D/2020.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de înştiinţare a fost în mod legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, arătând că, în ipoteza în care reclamant în cauza de contencios administrativ este judeţul, deci o unitate administrativ-teritorială, acesta este reprezentat în justiţie de preşedintele consiliului judeţean, care reprezintă o autoritate publică. Prin urmare, nu există niciun dubiu cu privire la incidenţa normei care stabileşte competenţa teritorială a instanţei de la sediul pârâtului, întrucât judeţul, persoană juridică de drept public, se încadrează în ipoteza normei care prevede această competenţă.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    4. Prin Încheierea din 19 noiembrie 2020, pronunţată în Dosarul nr. 12.836/3/2020, Tribunalul Bucureşti - Secţia a IIa contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 alin. (3) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, Tribunalul Bucureşti arată că a fost sesizat, în temeiul reglementat de art. 51 alin. (2) din capitolul V al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011
, cu o acţiune prin care reclamantul, persoană juridică de drept public (beneficiar în înţelesul dat de art. 2
 din ordonanţa de urgenţă menţionată), a atacat decizia pronunţată în soluţionarea contestaţiei formulate împotriva unui titlu de creanţă. Astfel, instanţa de contencios administrativ este sesizată cu un raport juridic de drept administrativ reglementat prin norma specială reprezentată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011
 care, pentru identificarea instanţei competente, face trimitere la prevederile normei generale reprezentate de Legea nr. 554/2004
. În identificarea instanţei competente, în aplicarea art. 51 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011
, Tribunalul Bucureşti constată că instanţa competentă din punct de vedere material în cazul de faţă este tribunalul, prin aplicarea art. 10 alin. (1)
 şi (1^1) din Legea nr. 554/2004
. Arată că identificarea instanţei competente din punct de vedere teritorial se realizează, în temeiul art. 51 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011
, prin aplicarea art. 10 alin. (3) din Legea nr. 554/2004
.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic