Cât priveşte celelalte organisme de televiziune, se constată că acestea nu au înţeles să participe la acest arbitraj şi nu au combătut propunerile organismelor de gestiune colectivă. Pentru o soluţie echitabilă, având în vedere şi ponderea utilizării repertoriului, completul de arbitraj stabileşte ca remuneraţia să reprezinte un procent de 2,5% din veniturile brute obţinute din activitatea de radiodifuzare, pentru anii 2006, 2007 şi 2008. De la această regulă sunt exceptate organismele de televiziune, care potrivit specificului serviciului de programe utilizează, direct sau indirect, într-o proporţie minimă fonogramele publicate în scop comercial sau reproducerile acestora (de exemplu servicii de programe sportive, informative etc.). Pentru acestea, se stabileşte ca remuneraţia să reprezinte un procent de 0,75% din veniturile brute obţinute din activitatea de radiodifuzare, pentru anii 2006, 2007 şi 2008. PENTRU ACESTE MOTIVE COMPLETUL DE ARBITRAJ HOTĂRĂŞTE: Forma finală a metodologiei supuse arbitrajului este următoarea: METODOLOGIE privind remuneraţia datorată artiştilor interpreţi sau executanţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea, directă sau indirectă, a fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora de către organismele de televiziune 1. Pentru utilizarea directă sau indirectă a fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora prin radiodifuzare, organismele de televiziune au obligaţia să plătească o remuneraţie unică echitabilă organismelor de gestiune colectivă ale artiştilor interpreţi sau executanţi şi producătorilor de fonograme. 2. Utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, aduse anterior la cunoştinţa publică şi ale căror drepturi conexe patrimoniale se află în termenele de protecţie prevăzute de lege, de către organismele de televiziune, se face în baza prevederilor art. 98 alin. (1) lit. g), art. 105 alin. (1) lit. f), art. 106^5 şi ale
art. 112^1 din Legea nr. 8/1996, modificată şi completată. 3. În cazul utilizării fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora în spoturi publicitare, în spoturi de promovare a unui post de televiziune, în generice de emisiuni sau rubrici proprii ale acestora, producătorul spoturilor, respectiv realizatorul emisiunii sau al rubricii proprii, are obligaţia de a obţine acordul expres al producătorului de fonograme, care va fi comunicat în cel mult două zile de la solicitare. 4. Societatea Română de Televiziune are obligaţia să plătească trimestrial organismelor de gestiune colectivă desemnate de ORDA drept colectori pentru artiştii interpreţi sau executanţi şi producătorii de fonograme o remuneraţie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, în sumă forfetară de 4.000.000 lei (RON) pentru anul 2006, respectiv 2.000.000 lei (RON) pentru fiecare categorie de beneficiari, respectiv artiştii interpreţi sau executanţi şi producătorii de fonograme. 5. Pentru anii 2007 şi 2008, Societatea Română de Televiziune are obligaţia de a plăti aceeaşi sumă, indexată cu indicele de inflaţie. 6. Utilizatorii, alte organisme comerciale de televiziune decât Societatea Română de Televiziune, au obligaţia să plătească trimestrial organismelor de gestiune colectivă desemnate de ORDA drept colectori pentru artiştii interpreţi sau executanţi şi producătorii de fonograme o remuneraţie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, într-un procent de 2,5% din totalul veniturilor obţinute din activitatea de radiodifuzare (publicitate şi barter), începând cu anul 2006. 7. Prin excepţie, organismele de televiziune care, potrivit specificului serviciului de programe, utilizează, direct sau indirect, într-o proporţie minimă fonogramele publicate în scop comercial sau reproducerile acestora (de exemplu, servicii de programe sportive, informative etc.) vor plăti o remuneraţie ce reprezintă un procent de 0,75% din veniturile obţinute din activitatea de radiodifuzare, începând cu anul 2006.