┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Patricia Marilena │- │
│Ionea │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘
Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu. 1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 11 alin. (4) din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, ale
art. 9 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, ale
art. 11 alin. (5) din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, ale
art. 11 alin. (5) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi ale
art. 11 alin. (7) din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Excepţia a fost ridicată de Augustin Constantin Capră, Alexandru Ştefan Manea şi Daniela Andreea Istrate în Dosarul nr. 1.506/99/2016 al Curţii de Apel Iaşi - Secţia contencios administrativ şi fiscal şi constituie obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.285D/2018. 2. La apelul nominal lipsesc părţile. Procedura de citare este legal îndeplinită. 3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată. În acest sens, arată că este atributul exclusiv al legiuitorului să stabilească data de când intră în vigoare anumite prevederi şi de la care se acordă anumite drepturi. CURTEA, având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele: 4. Prin Decizia nr. 1.567 din 19 iunie 2018, pronunţată în Dosarul nr. 1.506/99/2016, Curtea de Apel Iaşi - Secţia contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 11 alin. (4) din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, ale
art. 9 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, ale
art. 11 alin. (5) din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, ale
art. 11 alin. (5) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi ale
art. 11 alin. (7) din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Excepţia a fost ridicată de Augustin Constantin Capră, Alexandru Ştefan Manea şi Daniela Andreea Istrate în cadrul recursului formulat de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Iaşi împotriva Sentinţei civile nr. 840 din 17 octombrie 2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi în Dosarul nr. 1.506/99/2016, având ca obiect un litigiu privind funcţionarii publici. 5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorii acesteia arată, în esenţă, că sintagma „până la data intrării în aceste instituţii“ din cuprinsul textelor de lege supuse controlului de constituţionalitate aduce atingere principiului egalităţii în drepturi consacrat de
art. 16 alin. (1) din Constituţie. În acest sens, arată că sunt ofiţeri de poliţie care au absolvit Academia de Poliţie „A. I. Cuza“ din Bucureşti, forma de învăţământ „zi“. La data angajării, după absolvirea cursurilor, le-a fost acordată gradaţia „0“, întrucât nu le-a fost luată în calcul ca vechime în muncă perioada în care au fost studenţi ai instituţiei militare mai sus menţionate, fiind invocate textele de lege a căror neconstituţionalitate solicită a fi constatată. Perioada în care o persoană are calitatea de student la instituţiile militare ori din cadrul sistemului de apărare şi siguranţă naţională este stabilită de legiuitor ca fiind vechime în muncă prin legi speciale, aşa cum sunt
art. 3 alin. (2) şi
(3) din Legea nr. 46/1996 privind pregătirea populaţiei pentru apărare şi
art. 3 din Legea nr. 446/2006