DECIZIE 62 /1995
cu privire la constituţionalitatea Legii pentru accelerarea procesului de privatizare
Puteti sa consultati o forma actualizata
la data 27.03.2023,
conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.
Atenție! Textul acestui act, de mai jos, este cel publicat în Monitorul Oficial al României și nu include modificările ulterioare!
Cumparati Actul varianta DOC
Doriti o forma actualizata
, la zi (27.03.2023)
, a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
![]()
Curtea Constituţională a fost sesizată la data de 25 mai 1995 de către 25 de senatori, şi anume: Ionel Aichimoaie, Mircea Boulescu, Aristotel Adrian Cancescu, Dumitru Mugurel Ceraceanu, Ioan Creţu, Alexandru Diaconu, Costel Gheorghiu, Mihai Iurcu, Ştefan-Traian Mocuta, Ovidiu Corneliu Popescu, Vasile Strambu, Ioan Turlacu, Andrei Tugulea, Dan-Constantin Vasiliu, Sorin Adrian Vornicu Nichifor, Cristian Sorin Dumitrescu, Attila Verestoy, Zoltan Hosszu, Iosif Csapo, Adrian Dumitru Popescu Necsesti, Lajos Magyari, Gabor Kozsokar, Karoly Ferenc Szabo, Valentin Corneliu Gabrielescu şi Denes Sereş în legătură cu neconstituţionalitatea Legii pentru accelerarea procesului de privatizare în ansamblul sau, ca urmare a încălcării art. 76 alin. (2) din Constituţie. La aceeaşi dată, Curtea a mai fost sesizată de către 29 de senatori, şi anume: Corneliu Coposu, Ioan Lup, Ion Manea, Adrian Sarbu, Voicu Valentin Glodean, Şerban Sandulescu, Maria Matilda Tetu, Constantin Moiceanu, Vasile Vetisanu, Dumitru Calueanu, Tanase Tavala, Ştefan Augustin Popa Doinas, Ştefan Radoff, Nicolae Manolescu Apolzan, Nistor Badiceanu, Florin Buruiana, Sabin Ivan, Mihai Buracu, Emilian Buzica, Radu Ceontea, Gheorghe Catuneanu, Constantin Ticu Dumitrescu, Alexandru Popovici, Emil Tocaci, Tiberiu Vladislav, Matei Boila, Ioan Paul Popescu, Andrei Potcoava şi Alexandru Paleologu cu privire la neconstituţionalitatea Legii pentru accelerarea procesului de privatizare, atât în ansamblul ei, cît şi în legătură cu unele prevederi. Pentru aceleaşi motive, ca în cea de-a doua obiectie de neconstituţionalitate, Curtea a fost sesizată şi de un grup de 52 de deputaţi, şi anume: Raymond Luca, Dan-Florin Trepcea, Horia Mircea Rusu, Dinu Patriciu, Mihnea-Tudor Ionita, Teodora Bertzi, Petru Litiu, Constantin-Romeo Dragomir, Gheorghe Todut, Ioan Ghise, Adrian Severin, Victor Babiuc, Radu Mircea Berceanu, Petre Partal, Adriean Videanu, Paula-Maria Ivanescu, Alexandru Sassu, George Iulian Stancov, Vasile Bran, Corneliu Dorin Gavaliugov, Teodor Luputiu, Viorel Lixandroiu, Ioan Adrian Vilau, Victor Bostinaru, Cristian Rădulescu, Mihaita Postolache, Constantin Ionescu, Ion Diaconescu, Mircea Ioan Popa, Gheorghe Cristea, Remus-Constantin Opris, Gavril Dejeu, Sergiu George Rizescu, Mircea-Mihai Munteanu, Mihail Nica, Gabriel Ţepelea, Mihail Bucur, Viorel Pavel, George Stanescu, Ion Dinu, Ion Strachinaru, Mircea Popescu, Nestor Calin, Costel Paunescu, Smaranda Dobrescu, Horia Radu Pascu, Ioan Victor Pica, Constantin-Şerban Rădulescu Zonner, Vasile Mandroviceanu, Barbu Pitigoi, Gheorghe Comanescu şi Vasile Lupu. În esenta, obiecţiile de neconstituţionalitate referitoare la ansamblul legii sunt următoarele: - încălcarea art. 76 alin. (2) din Constituţie, în legătură cu procedura de soluţionare a divergentelor dintre cele două Camere ale Parlamentului, în cadrul şedinţei comune a acestor Camere din data de 24 mai 1995; - încălcarea dreptului de proprietate prevăzut în art. 41 alin. (1) şi (2) din Constituţie "prin ignorarea dreptului foştilor proprietari deposedati de regimul comunist"; - încălcarea art. 137 alin. (5) din Constituţie, deoarece nu s-au stabilit în lege sursele de finanţare pentru aplicarea ei. Obiecţiile de neconstituţionalitate a unor prevederi ale noii legi se referă la: - diminuarea dreptului de proprietate prin reglementările cuprinse în capitolul I "Transferul cu titlu gratuit de acţiuni"; - încălcarea principiului neretroactivitatii legii prin prevederile art. 14 alin. (1) din lege; - încălcarea principiului nediscriminarii prin prevederile art. 2 alin. (2) din lege. În conformitate cu prevederile art. 19 din Legea nr. 47/1992, au fost solicitate puncte de vedere preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernului. În punctul sau de vedere, preşedintele Camerei Deputaţilor considera ca obiecţiile de neconstituţionalitate formulate sunt nefondate pentru următoarele motive: - art. 77 din Legea nr. 58/1991 nu a instituit un drept de despăgubire a foştilor proprietari, ci a statuat numai "o intenţie legislativă care ar putea institui un drept de reparaţii", iar "Legea pentru accelerarea procesului de privatizare nu-l opreşte pe legiuitor sa emita o asemenea reglementare"; - privatizarea societăţilor cu capital de stat nu constituie o încălcare a dreptului foştilor proprietari, cît timp dreptul de proprietate aparţine statului;
![]()
Doriti o forma actualizata, la zi, a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !
Puteti sa consultati o forma actualizata la data 27.03.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.