Inapoi la Cautare

DECIZIE 605 /2005


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. III alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2001 privind unele măsuri referitoare la salarizarea funcţionarilor publici şi a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum şi a personalului din organele autorităţii judecătoreşti şi ale art. 50 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea şi alte drepturi ale magistraţilor


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 09.08.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (09.08.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea Dosarului nr. 440D/2005 la Dosarul nr. 439D/2005, care a fost primul înregistrat.

    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca inadmisibilă, a excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. III alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2001 şi, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 177/2002, arătând în acest sens că asupra prevederilor legale criticate Curtea s-a mai pronunţat şi în alte cauze.

                                CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:

    Prin încheierile din 10 mai 2005, pronunţate în dosarele nr. 603/2005 şi nr. 357/2005, Tribunalul Satu Mare a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. III alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2001, precum şi ale art. 50 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 177/2002. Excepţiile au fost ridicate de Aurel Silaghi, Ramona Rovenţa, Doiniţa Moşincat, Adriana Aurelia Chiriac şi alţii în cadrul unor cauze având ca obiect judecarea acţiunii formulate de aceştia pentru plata primei de concediu legal de odihnă pe anii 2001, 2002, 2003 şi 2004.

    În motivarea excepţiilor de neconstituţionalitate, identice în ambele dosare, autorii acestora arată că dispoziţiile art. III alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2001 au suspendat aplicarea art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 până la data de 1 ianuarie 2002, iar apoi, prin art. 32 din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, termenele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2001 au fost prelungite până la 31 decembrie 2002. Ulterior, prin art. 50 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea şi alte drepturi ale magistraţilor, aprobată şi modificată prin Legea nr. 347/2003, au fost abrogate dispoziţiile Legii nr. 50/1996, referitoare la salarizarea şi alte drepturi ale magistraţilor şi personalului de specialitate juridică asimilat, fără a mai prevedea dreptul la prima de concediu.

    Autorii excepţiei consideră că dreptul fundamental prevăzut de art. 38 din Constituţie (devenit art. 41 după revizuirea şi republicarea Constituţiei) nu putea fi desfiinţat, ci cel mult restrâns conform dispoziţiilor constituţionale ale art. 49 alin. (1) şi (2) [devenit art. 53 alin. (1) şi (2) după revizuirea şi republicarea Constituţiei].

    Tribunalul Satu Mare, formulându-şi opinia, apreciază în ambele dosare, referitor la admisibilitatea excepţiei, că art. 50 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 177/2002 a abrogat toate dispoziţiile referitoare la salarizarea şi alte drepturi ale magistraţilor şi personalului de specialitate juridică asimilat acestora, însă art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2001 şi art. 50 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 177/2002 sunt în vigoare, fapt ce atrage competenţa Curţii Constituţionale.

    Formulându-şi opinia asupra excepţiei de neconstituţionalitate astfel cum a fost formulată, conform art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, instanţa consideră că aceasta este întemeiată. Se arată, în acest sens, că dispoziţiile criticate încalcă art. 38 alin. (2) [devenit art. 41 alin. (2)] şi art. 53 din Constituţie.

    În conformitate cu prevederile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate.

    Guvernul, în punctele sale de vedere formulate în cele două dosare, având un conţinut identic, consideră că dispoziţiile art. III alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2001 sunt neconstituţionale, întrucât dispun "suspendarea unui drept constituţional fundamental consacrat de art. 41 alin. (2) din Constituţie", ceea ce "echivalează cu restrângerea nejustificată a acestui drept, în speţă, dreptul fundamental la concediul de odihnă plătit, fără a fi incidentă în acest caz vreuna din situaţiile de excepţie prevăzute de art. 53 din Constituţie, care să permită o asemenea restrângere".

    Referitor la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 177/2002, consideră că aceasta este neîntemeiată.

    Avocatul Poporului, în punctele de vedere comunicate în cele două dosare, consideră că prevederile art. III alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2001 şi ale art. 50 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 177/2002 sunt constituţionale. În ceea ce priveşte excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, Avocatul Poporului apreciază că aceasta este inadmisibilă.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate.

                          CURTEA,
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic