având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele: Prin Încheierea din 10 februarie 2006, pronunţată în Dosarul nr. 7.898/2005, Tribunalul Cluj - Secţia litigii de muncă, asigurări sociale şi contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 11 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, excepţie ridicată de Societatea Comercială "Coral Tex" - S.A. din Galaţi într-un litigiu având ca obiect soluţionarea cererii de anulare a unei autorizaţii de construire. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine că dispoziţiile
art. 11 alin. (2) din Legea nr. 554/2004 instituie o discriminare în privinţa posibilităţii de a cere anularea unui act administrativ individual între persoanele care au solicitat emiterea actului respectiv şi persoanele care au calitatea de terţi în raport cu actul administrativ, dar pot fi vătămate în drepturile lor prin acel act. Consideră că aceste dispoziţii legale îngrădesc exerciţiul dreptului de acces la instanţa de contencios administrativ, lezând şi dreptul de proprietate al terţilor. Tribunalul Cluj - Secţia litigii de muncă, asigurări sociale şi contencios administrativ apreciază că excepţia de neconstituţionalitate ridicată este neîntemeiată, având în vedere că termenul pentru introducerea cererii a fost stabilit în scopul asigurării siguranţei circuitului civil, fără a aduce atingere egalităţii în drepturi a cetăţenilor, protecţiei proprietăţii private sau dreptului persoanei vătămate de o autoritate publică de a obţine recunoaşterea dreptului pretins şi anularea actului ilicit. Potrivit prevederilor
art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate. Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Avocatul Poporului apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate. CURTEA,examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate raportate la prevederile Constituţiei, precum şi
Legea nr. 47/1992, reţine următoarele: Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale
art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate. Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile
art. 11 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, care au următorul cuprins: "(2) Pentru motive temeinice, în cazul actului administrativ unilateral, cererea poate fi introdusă şi peste termenul prevăzut la alin. (1), dar nu mai târziu de un an de la data emiterii actului". Alin. (1) al art. 11 din lege, la care face referire art. 11 alin. (2), prevede că cererile prin care se solicită anularea unui act administrativ individual sau recunoaşterea dreptului pretins şi repararea pagubei cauzate se pot introduce la instanţa competentă într-un termen de 6 luni de la data primirii răspunsului la plângerea prealabilă, data comunicării refuzului, considerat nejustificat, de soluţionare a cererii, data expirării termenului legal de soluţionare a cererii sau data încheierii procesului-verbal de finalizare a procedurii concilierii, după caz. Textele constituţionale invocate în susţinerea excepţiei sunt cele ale art. 16 alin. (1) şi (2) privind egalitatea în drepturi, art. 44 alin. (1) şi (2) referitoare la garantarea şi ocrotirea dreptului de proprietate şi a proprietăţii private, precum şi art. 52 alin. (1) şi (2) privind dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică.