Augustin Zegrean - preşedinte
    Toni Greblă - judecător
    Petre Lăzăroiu - judecător
    Mircea Ştefan Minea - judecător
    Daniel Marius Morar - judecător
    Mona-Maria Pivniceru - judecător
    Puskas Valentin Zoltan - judecător
    Ioniţa Cochinţu - magistrat-asistent
    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Cătălina Gliga.    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 19 alin. (2^1) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, excepţie ridicată de Crist Vest Audit - S.P.R.L. în calitate de lichidator judiciar al Societăţii Comerciale Term Plus - S.R.L. din Oradea în Dosarul nr. 7.577/111/2012/a1 al Tribunalului Bihor - Secţia a II-a civilă, contencios administrativ şi fiscală şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 226D/2014.    2. La apelul nominal se constată lipsa părţilor, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, menţionând în acest sens jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie.                               CURTEA,având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:    4. Prin Încheierea din 12 martie 2014, pronunţată în Dosarul nr. 7.577/111/2012/a1, Tribunalul Bihor - Secţia a II-a civilă, contencios administrativ şi fiscală a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 19 alin. (2^1) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, excepţie ridicată de Crist Vest Audit - S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al Societăţii Comerciale Term Plus - S.R.L. într-o cauză întemeiată pe dispoziţiile
Legii nr. 85/2006.    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autoarea acesteia susţine, în esenţă, că prevederile criticate sunt contrare art. 124 alin. (3) şi art. 126 din Constituţie, întrucât misiunea încredinţată în procedura judiciară a insolvenţei practicianului în insolvenţă - fie el administrator judiciar sau lichidator judiciar - este aceea de mandatar al justiţiei, de organ care alături de judecătorul-sindic aplică procedura insolvenţei. Aşa fiind, câtă vreme administratorul judiciar/lichidatorul judiciar este un mandatar al justiţiei cu misiunea de a servi interesul public general, a impune justiţiei ca înfăptuirea sa să se supună tocmai voinţei unor părţi din dosar, reprezintă în mod clar o atingere gravă adusă independenţei justiţiei, prin aplicarea
art. 19 din Legea nr. 85/2006 ajungându-se în situaţia în care partea decide în propriul dosar. De asemenea, prezintă aspecte reţinute în doctrină şi în jurisprudenţă referitoare la "esenţa", "rolul" şi "misiunea" procedurii insolvenţei, precum şi a participanţilor la această procedură.    6. Tribunalul Bihor - Secţia a II-a civilă, contencios administrativ şi fiscală opinează în sensul că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, întrucât raţiunea instituită de prevederile criticate vizează evitarea unei convocări inutile a adunării creditorilor, din moment ce, faţă de cuantumul creanţelor deţinute de creditorul majoritar, acesta şi-ar putea impune punctul de vedere în şedinţa adunării creditorilor.    7. Potrivit dispoziţiilor
art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.    8. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.                               CURTEA,examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi
Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:    9. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale
art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze prezenta excepţie.