Augustin Zegrean - preşedinte
Valer Dorneanu - judecător
Toni Greblă - judecător
Petre Lăzăroiu - judecător
Mircea Ştefan Minea - judecător
Daniel Marius Morar - judecător
Mona-Maria Pivniceru - judecător
Puskas Valentin Zoltan - judecător
Tudorel Toader - judecător
Ingrid Alina Tudora - magistrat-asistent
Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu-Daniel Arcer. 1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor "
art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2013 pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, prin care s-a abrogat lit. f) a
art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule", excepţie ridicată de Maria Ivan în Dosarul nr. 4.459/114/2013 al Tribunalului Buzău - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal. Excepţia de neconstituţionalitate formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 101D/2014. 2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită. 3. Preşedintele dispune să se facă apelul şi în Dosarul Curţii Constituţionale nr. 106D/2014, având ca obiect aceeaşi excepţie de neconstituţionalitate, ridicată de Constanţa Bratosin în Dosarul nr. 4.374/114/2013 al Tribunalului Buzău - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal. 4. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită. 5. Curtea, având în vedere obiectul identic al excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate în dosarele mai sus menţionate, pune în discuţie, din oficiu, problema conexării cauzelor. 6. Reprezentantul Ministerului Public consideră că sunt îndeplinite condiţiile legale pentru conexarea dosarelor. 7. Curtea, în temeiul prevederilor
art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, dispune conexarea Dosarului nr. 106D/2014 la Dosarul nr. 101D/2014, care a fost primul înregistrat. 8. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate. În acest sens, arată că autoarele excepţiei au invocat atât vicii de neconstituţionalitate extrinsecă a reglementării legale criticate, cât şi de neconstituţionalitate intrinsecă a acesteia. 9. Astfel, în ceea ce priveşte criticile de neconstituţionalitate extrinsecă, reprezentantul Ministerului Public precizează că, prin
Legea nr. 182/2013, în temeiul art. 115 alin. (1) din Constituţia României, Guvernul a fost abilitat să emită ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice, în speţă fiind vorba despre modificarea şi completarea
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. 10. Referitor la celelalte critici formulate, arată că este dreptul exclusiv al legiuitorului să stabilească taxe şi impozite. CURTEA,având în vedere actele şi lucrările dosarelor, reţine următoarele: 11. Prin Încheierea din 10 ianuarie 2014, pronunţată în Dosarul nr. 4.459/114/2013, şi Încheierea din 4 februarie 2014, pronunţată în Dosarul nr. 4.374/114/2013, Tribunalul Buzău - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor "
art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2013 pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, prin care s-a abrogat lit. f) a
art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule". Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de Maria Ivan şi Constanţa Bratosin în cauze având ca obiect "refuz soluţionare cerere".