Inapoi la Cautare

DECIZIE 464 /2017


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 182 alin. (2) din Codul de procedură civilă


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.05.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.05.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

, excepţie ridicată de Mihaela Luţu într-o cauză având ca obiect soluţionarea apelului formulat împotriva unei sentinţe a Judecătoriei Constanţa prin care a fost admisă, în parte, acţiunea formulată de autoarea excepţiei, fiind dispusă anularea în parte a titlului executoriu şi a tuturor celorlalte acte de executare emise în baza acestui titlu.

    8. Prin Încheierea din 18 noiembrie 2016, astfel cum a fost îndreptată prin Încheierea din 21 decembrie 2016, pronunţate în Dosarul nr. 3.979/62/2016, Tribunalul Braşov - Secţia I civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 182 alin. (2) din Codul de procedură civilă
, excepţie ridicată de Administraţia Finanţelor Publice Braşov într-o cauză având ca obiect soluţionarea unei contestaţii în anulare.

    9. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine, în esenţă, că dispoziţiile legale criticate sunt neclare, lăsând loc la interpretări contradictorii, îngrădind accesul liber la justiţie, întrucât este lăsată la voia întâmplării interpretarea noţiunii de act ce trebuie depus la instanţă, ora la care se termină activitatea unei instituţii şi a modalităţii de comunicare a actului. Aşadar, indiferent de ora depunerii actului la serviciile de poştă, curierat rapid sau serviciul specializat de comunicare, atât timp cât depunerea se efectuează până la ora 24,00 a ultimei zile în care se poate împlini actul procedural, actul este depus în termen.

    10. Se mai susţine că dispoziţiile legale criticate creează o situaţie de inegalitate şi de discriminare între justiţiabilii care depun actele de procedură prin intermediul serviciilor poştale sau de curierat în ultima zi a termenului, acte ce sunt primite, de către instanţele de judecată, după ora 24,00 a ultimei zile a termenului şi justiţiabilii ce procedează la comunicarea actelor de procedură prin mijloace electronice sau prin fax, încadrânduse în termenul de „ora 24 a ultimei zile a termenului“.

    11. Tribunalul Constanţa - Secţia de contencios administrativ şi fiscal, respectiv Tribunalul Braşov - Secţia I civilă apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Prin art. 182 alin. (2) din Codul de procedură civilă
 a fost stabilit cadrul legal pentru exercitarea unor drepturi procesuale, părţile având, în raport cu art. 10 din Codul de procedură civilă
, obligaţia de a împlini actele de procedură în condiţiile, ordinea şi termenele stabilite de lege, obligaţie care nu este de natură a limita accesul la justiţie. Astfel, dispoziţiile legale criticate nu contravin dispoziţiilor constituţionale ale art. 21
 în ce priveşte respectarea principiului accesului liber la justiţie, acces exercitat, însă, în limitele cadrului legal pentru exercitarea unor drepturi procesuale. Prin dispoziţiile legale criticate sunt respectate toate garanţiile constituţionale, inclusiv egalitatea în faţa legii.

    12. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992
, actele de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

    13. Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

    14. Avocatul Poporului apreciază că dispoziţiile legale criticate sunt constituţionale.

    15. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    CURTEA,

    examinând actele de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei
, precum şi Legea nr. 47/1992
, reţine următoarele:

    16. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic