Inapoi la Cautare

DECIZIE 441 /2007


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 31 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordă funcţionarilor publici în anul 2007


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 27.09.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (27.09.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    Prin Încheierea din 5 martie 2007, pronunţată în Dosarul nr. 5.917/59/CA/2006, Tribunalul Timiş - Secţia comercială şi de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 30 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2004 şi ale art. 31 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2006, excepţie ridicată de Codruţa Valentina Toma în cauza ce are ca obiect pretenţii pentru drepturi salariale.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că pretenţiile formulate pentru despăgubiri, datorită neacordării drepturilor salariale legale, au caracter civil, iar nu administrativ. Astfel, dispoziţiile legale criticate care stabilesc competenţa de soluţionare a acestor litigii în favoarea organelor administrative încalcă dreptul persoanei de acces liber la justiţie, precum şi dreptul de a fi judecată cauza sa de către o instanţă judecătorească instituită prin lege, independentă şi imparţială.

    Tribunalul Timiş - Secţia comercială şi de contencios administrativ apreciază că excepţia ridicată este neîntemeiată, deoarece textele de lege criticate nu contravin prevederilor constituţionale, iar stabilirea competenţei şi a regulilor de procedură, potrivit art. 126 alin. (2) din Constituţie, sunt atribuţii exclusive ale legiuitorului.

    În conformitate cu prevederile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere asupra excepţiei de neconstitu-ţionalitate.

    Avocatul Poporului arată că dispoziţiile legale criticate nu mai sunt în vigoare, dar soluţiile legislative din acestea au fost preluate de art. 31 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2007, pe care îl consideră ca fiind constituţional, întrucât nu aduce atingere principiului liberului acces la justiţie şi nici dreptului părţilor la un proces echitabil.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

                         CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

    Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate ridicată.

    Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie, conform încheierii de sesizare, dispoziţiile art. 30 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pentru anul 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.091 din 23 noiembrie 2004, şi a fost aprobată cu modificări prin Legea nr. 76/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 324 din 18 aprilie 2005, precum şi ale art. 31 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2006 privind reglementarea drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pentru anul 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 20 ianuarie 2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 417/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din 24 noiembrie 2006. Curtea observă că cele două acte normative, având aplicabilitate limitată în timp - până la 31 decembrie 2004, respectiv până la 31 decembrie 2006 -, la data ridicării excepţiei de neconstituţionalitate (5 martie 2007) nu mai erau în vigoare şi astfel, potrivit dispoziţiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, nu pot constitui obiect al excepţiei de neconstituţionalitate.

    Textul de lege criticat a fost preluat, în redactare identică, în art. 31 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordă funcţionarilor publici în anul 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007. În consecinţă, Curtea Constituţională urmează să se pronunţe cu privire la constituţionalitatea acestui text de lege în vigoare, potrivit căruia:

    - Art. 31 "(1) Soluţionarea contestaţiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază, sporurilor, premiilor şi a altor drepturi, care se acordă potrivit prevederilor prezentei ordonanţe, este de competenţa ordonatorilor de credite.

    (2) Contestaţia poate fi depusă în termen de 30 de zile de la data comunicării actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarului public.

    (3) Ordonatorii de credite vor soluţiona contestaţiile în termen de 10 zile de la înregistrare, cu avizul organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de autoritate ori instituţie publică sau, după caz, cu avizul reprezentanţilor funcţionarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizaţii sindicale.

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic