Inapoi la Cautare

DECIZIE 437 /2006


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 98 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 13.08.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (13.08.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Curtea, din oficiu, pune în discutie conexarea dosarelor.

    Autorii excepţiei şi reprezentantul Ministerului Public sunt de acord cu conexarea.

    Curtea, în temeiul art. 14 şi al art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi functionarea Curtii Constitutionale, raportate la art. 164 din Codul de procedură civila, dispune conexarea Dosarului nr. 210D/2006 la Dosarul nr. 180D/2006, care a fost primul înregistrat.

    Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acorda cuvantul autorilor excepţiei. Acestia solicita admiterea excepţiei de neconstitutionalitate pentru motivele expuse în notele scrise depuse la dosarele cauzei.

    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei ca neintemeiata, invocand jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.

                                    CURTEA,

având în vedere actele şi lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:

    Prin incheierile din 7 februarie 2006 şi 16 februarie 2006, pronuntate în dosarele nr. 25.763/1/2005 (7.742/2005) şi nr. 4.602/1/2005 (1.047/2005), Înaltă Curte de Casatie şi Justiţie - Sectia de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstitutionalitate a dispoziţiilor art. 98 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor în România. Excepţiile au fost ridicate de Ji Xueying şi Zhang Jinli în cauze având ca obiect solutionarea recursurilor introduse împotriva sentintelor prin care Curtea de Apel Bucureşti le-a respins cererile de obligare a Autorităţii pentru straini la acordarea regimului tolerarii ramanerii pe teritoriul României.

    În motivarea excepţiilor de neconstitutionalitate, având un continut identic, se sustine, în esenta, ca dispozitiile de lege criticate nu indeplinesc criteriul de calitate prevăzut de Convenţia pentru apararea drepturilor omului şi a libertatilor fundamentale, în sensul de a fi suficient de accesibile şi precise încât sa inlature orice risc de arbitrariu. Se arata ca notiunile de "motive obiective" şi de "împrejurări independente de voinţa strainului, imprevizibile şi care nu pot fi inlaturate", cuprinse în textele de lege criticate, sunt vagi şi imprecise. Se mai sustine ca protectia oferita de art. 8 paragraful 1 din convenţia amintita este totala, iar actele de autoritate şi masurile de genul refuzului acordarii regimului tolerarii ar aduce atingere dreptului la respectul vietii de familie şi ar produce o vatamare disproportionata în raport cu scopul pentru care au fost luate.

    Înaltă Curte de Casatie şi Justiţie - Sectia de contencios administrativ şi fiscal apreciaza ca excepţia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Arata ca art. 8 din Convenţia pentru apararea drepturilor omului şi a libertatilor fundamentale nu implica şi obligaţia generală a statului semnatar de a respecta alegerea facuta de cuplurile căsătorite cu privire la domiciliul lor şi de a accepta stabilirea sotilor nenationali pe teritoriul sau. Invoca în susţinerea acestei afirmatii cauza Abdulaziz, Cabales şi Balkandali împotriva Marii Britanii, 1985.

    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstitutionalitate.

    Guvernul considera ca excepţia de neconstitutionalitate ridicata nu este intemeiata. Precizeaza ca ratiunea avuta în vedere de legiuitor atunci când utilizeaza notiunea de "motive obiective" este aceea de a acoperi o varietate de cazuri ce nu pot fi avute în vedere în mod exhaustiv la redactarea legii. Arata ca motivele obiective trebuie demonstrate şi apreciate în functie de fiecare caz în parte, iar dreptul prevăzut de lege de a supune controlului judiciar temeinicia acestor motive reprezinta tocmai garantia legala prin care se cenzureaza eventualul comportament arbitrar al unui organism administrativ, asa cum este Autoritatea pentru straini.

    Avocatul Poporului apreciaza ca textele de lege criticate sunt constitutionale, intrucat nu aduc atingere dreptului la viaţa privată şi de familie şi nu reprezinta o ingerinta în exercitarea acestui drept. Precizeaza ca prevederile art. 98 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 ofera suficiente repere şi elemente pentru ca persoana careia acestea i se adreseaza sa inteleaga condiţiile în functie de care se poate acorda tolerarea pe teritoriul României.

    Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstitutionalitate ridicata.

                                    CURTEA,

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic