Inapoi la Cautare

DECIZIE 391 /2021


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5, art. 8, art. 9 alin. (1), art. 13, art. 14, art. 38-39, art. 65 şi 66 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, precum şi a Legii nr. 55/2020, în ansamblul său


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 25.07.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (25.07.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristina Teodora │- │
│Pop │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 55/2020
 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, excepţie ridicată de Silvia Uscov în Dosarul nr. 6.274/2/2020 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal, care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.357D/2020.

    2. Dezbaterile au avut loc în şedinţa publică din data de 20 mai 2021, cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ioan-Sorin-Daniel Chiriazi, fiind consemnate în încheierea de şedinţă de la acea dată, când Curtea, în temeiul dispoziţiilor art. 57
 şi ale art. 58 alin. (3) din Legea nr. 47/1992
 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a dispus amânarea pronunţării pentru data de 8 iunie 2021, când a pronunţat prezenta decizie.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    3. Prin Sentinţa civilă nr. 1.317 din 27 noiembrie 2020, pronunţată în Dosarul nr. 6.274/2/2020, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 55/2020
 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, excepţie ridicată de Silvia Uscov într-o cauză având ca obiect soluţionarea unei acţiuni în contencios administrativ, formulată de autoarea excepţiei, în vederea anulării unui act administrativ.

    4. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, cu privire la neconstituţionalitatea extrinsecă a Legii nr. 55/2020
, se susţine că această lege a fost adoptată cu încălcarea principiului bicameralismului, astfel cum rezultă acest principiu din prevederile art. 61 alin. (2)
 şi ale art. 75 din Constituţie
. Astfel, faţă de forma Legii nr. 55/2020
 adoptată de către Senat, Camera Deputaţilor a operat următoarele modificări: au fost introduse dispoziţiile art. 2
 şi art. 3 ale Legii nr. 55/2020
, care permit executivului aplicarea de măsuri graduale specifice stării de alertă; a fost modificat art. 4 din Legea nr. 55/2020
, în sensul de a permite Parlamentului să aprobe şi chiar să modifice măsurile adoptate de către Guvern; au fost introduse dispoziţiile art. 5 din Legea nr. 55/2020
, care prevăd măsurile pentru creşterea capacităţii de răspuns, ce pot fi aplicate gradual de către Guvern şi de către autorităţile subordonate puterii executive; au fost introduse dispoziţiile art. 6
 şi art. 7
, ce reglementează conţinutul hotărârilor prin care se declară ori se prelungeşte starea de alertă şi al celor prin care se stabileşte aplicarea unor măsuri pe durata stării de alertă, precum şi reevaluarea, în cazul instituirii stării de urgenţă, a măsurilor aplicate pe durata stării de alertă. Se susţine, totodată, că forma iniţială a legii analizate reglementa, în vederea declarării stării de alertă, o procedură similară celei prin care este declarată starea de urgenţă, asimilând hotărârea Guvernului cu decretul Preşedintelui; în cadrul acestei proceduri, Parlamentul încuviinţa sau nu măsurile astfel adoptate, după verificarea conformităţii acestui act administrativ cu dispoziţiile Constituţiei
.

    5. Se arată că, prin Decizia nr. 457 din 25 iunie 2020
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.