Inapoi la Cautare

DECIZIE 389 /2014


referitoare la sesizarea de neconstituţionalitate a Hotărârii Parlamentului României nr. 26/2014 privind numirea prim-vicepreşedintelui, membru executiv, şi a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.02.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.02.2023) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    5. Autorii sesizării consideră neconstituţională Hotărârea Parlamentului României nr. 26/2014 privind numirea prim-vicepreşedintelui, membru executiv, şi a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară, deoarece contravine prevederilor constituţionale ale art. 1 alin. (3) şi (5). În acest sens, autorii contestaţiei susţin că această hotărâre încalcă dispoziţiile art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012, prin numirea domnului Marian Sârbu ca prim-vicepreşedinte, membru executiv al Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară. Astfel, potrivit art. 9 alin. (1) lit. a^2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012, pentru numirea membrilor executivi şi neexecutivi ai Autorităţii de Supraveghere Financiară de către cele două Camere ale Parlamentului, aceştia trebuie "să aibă o experienţă profesională în domeniul financiar, al instituţiilor de credit şi/sau al instituţiilor financiare nebancare de minimum 9 ani de la data absolvirii studiilor prevăzute la lit. a^1)." Autorii sesizării consideră că domnul Marian Sârbu a îndeplinit funcţii şi demnităţi publice, precum deputat, secretar de stat, ministru, preşedinte al Federaţiei Sindicatelor Libere din Industria Lemnului, vicepreşedinte al Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor Libere din România - Frăţia, al căror conţinut nu a cuprins atribuţii din domeniile expres prevăzute de textul de lege suscitat, astfel că hotărârea Parlamentului privind numirea acestuia ca membru al Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară este neconstituţională. În acest sens, invocă Decizia Curţii Constituţionale nr. 251 din 30 aprilie 2014, referitoare la sesizarea de neconstituţionalitate a Hotărârii Parlamentului României nr. 14/2014 privind numirea preşedintelui şi a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară.

    6. În temeiul art. 27 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, au fost solicitate punctele de vedere ale birourilor permanente ale Senatului şi Camerei Deputaţilor asupra sesizării de neconstituţionalitate.

    7. Biroul permanent al Senatului, cu Adresa nr. XXXV/3.437 din 25 iunie 2014, înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 2.792 din 25 iunie 2014, a comunicat punctul său de vedere, în sensul respingerii sesizării de neconstituţionalitate ca inadmisibilă. Astfel, arată că domnul Marian Sârbu, în funcţiile şi demnităţile îndeplinite, "a fost ordonator principal de credite în înţelesul art. 20 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare", ceea ce "constituie o vastă experienţă financiară, astfel cum au decis pe baza documentelor prezentate şi comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senat, prin raportul comun adoptat cu unanimitate de voturi".

    8. Cu Adresa nr. 2/3.130 din 24 iunie 2014, înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 2.769 din 24 iunie 2014, preşedintele Camerei Deputaţilor a transmis punctul de vedere al Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, aprobat cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Biroul permanent al Camerei Deputaţilor, apreciind că sesizarea de neconstituţionalitate este inadmisibilă, a propus respingerea acesteia. În acest sens, invocă jurisprudenţa în materie a Curţii Constituţionale, concretizată prin Decizia nr. 335/2013 referitoare la sesizarea de neconstituţionalitate a Hotărârii Parlamentului României nr. 54/2013 privind numirea membrilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară, Decizia nr. 307/2012 referitoare la sesizarea de neconstituţionalitate a Hotărârii Parlamentului României nr. 5/2012 privind numirea unor membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului şi Decizia nr. 1.094/2012 referitoare la sesizarea de neconstituţionalitate a Hotărârii Parlamentului României nr. 44/2012 privind numirea unor membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului. În continuare, enumerând calităţile şi funcţiile deţinute de domnul Marian Sârbu de la absolvirea studiilor, apreciază că acestea se constituie într-o "vastă experienţă financiară, astfel cum au decis pe baza documentelor prezentate şi comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senat, prin raportul comun adoptat cu unanimitate de voturi".

    9. În temeiul art. 76 din Legea nr. 47/1992, au fost solicitate preşedinţilor Camerei Deputaţilor şi Senatului documentele care au stat la baza numirii domnului Marian Sârbu în calitate de prim-vicepreşedinte, membru executiv al Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară.

    10. Secretarul general al Senatului, cu Adresa nr. 940 din 24 iunie 2014, înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 2.764 din 24 iunie 2014, a transmis, în copii conforme cu originalul, Raportul comun al comisiilor pentru buget, finanţe şi bănci din Camera Deputaţilor şi Senat cu privire la audierea candidaţilor pentru ocuparea funcţiei de prim-vicepreşedinte, membru executiv, respectiv de membru neexecutiv în Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară, înregistrat la Biroul permanent al Senatului cu nr. 847 din 16 iunie 2014, şi Extras din stenograma şedinţei comune a Camerei Deputaţilor şi Senatului din 16 iunie 2014.

    11. Secretarul general al Camerei Deputaţilor, cu Adresa nr. 2/3.128 din 24 iunie 2014, înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 2.770 din 24 iunie 2014, a transmis, în copii, Raportul comun al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci şi Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare ale Camerei Deputaţilor, respectiv al Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital şi Comisiei economice, industrii şi servicii ale Senatului, curriculum vitae al domnului Marian Sârbu, declaraţia pe proprie răspundere a acestuia privind îndeplinirea condiţiilor de vechime şi celelalte condiţii prevăzute de lege pentru numirea în funcţia de membru al Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară, diploma de licenţă, specializarea drept, nr. 646 din 22 februarie 1991, adeverinţe din care rezultă ocuparea unor funcţii în perioada 20 aprilie 1990-17 iunie 2014.

    12. La data de 24 iunie 2014 şi 26 iunie 2014, domnul Marian Sârbu a depus personal, la dosar, adeverinţe din care rezultă ocuparea unor funcţii în care a avut calitatea de ordonator de credite şi ordonator principal de credite.

                                    CURTEA,

examinând sesizarea, punctele de vedere ale Biroului permanent al Senatului şi Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, lucrările şi documentele depuse la dosar, raportul întocmit de judecătorul-raportor, Hotărârea Parlamentului României nr. 26/2014, prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile Legii nr. 47/1992, reţine următoarele:

    13. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. l) din Constituţie, precum şi ale art. 1, art. 2 alin. (1), art. 10, 27 şi 28 din Legea nr. 47/1992, să se pronunţe asupra sesizării de neconstituţionalitate.

    14. Obiectul sesizării de neconstituţionalitate îl constituie Hotărârea Parlamentului României nr. 26/2014 privind numirea prim-vicepreşedintelui, membru executiv, şi a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 17 iunie 2014, cu următorul cuprins:

    "Având în vedere propunerea comună a Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci şi a Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare din Camera Deputaţilor, respectiv Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital şi Comisia economică, industrii şi servicii din Senat, şi în urma audierii candidaţilor în conformitate cu prevederile legale,

    în temeiul prevederilor art. 67 din Constituţia României, republicată, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 133/2013, cu modificările şi completările ulterioare,

    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic