Inapoi la Cautare

DECIZIE 356 /2006


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 185 alin. (3^1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 18.08.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (18.08.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea.

    Curtea, în temeiul dispoziţiilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea Dosarului nr. 131 D/2006 la Dosarul nr. 130 D/2006, care este primul înregistrat.

    Preşedintele constată cauza în stare de judecată şi acordă cuvântul pe fond.

    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, apreciind că se impune păstrarea jurisprudenţei Curţii Constituţionale în materie.

                                    CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    Prin încheierile din 10 ianuarie 2006 şi din 7 decembrie 2005, pronunţate în dosarele nr. 653/CAF/2005 şi nr. 2.929/2005, Curtea de Apel Galaţi - Secţia contencios administrativ şi fiscal şi Curtea de Apel Suceava - Secţia comercială şi de contencios administrativ şi fiscal au sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 185 alin. (3^1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, excepţie ridicată de Societatea Comercială "Dunga Com" - S.R.L. din Brăila şi de Societatea Comercială "Quasar" - S.R.L. din Botoşani în cauze având ca obiect acţiuni în anulare a unor decizii prin care s-a dispus suspendarea autorizaţiilor de antrepozit fiscal.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin că prevederile art. 185 alin. (3^1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 aduc atingere dispoziţiilor constituţionale ale art. 23 alin. (11), ale art. 45 şi ale art. 53. În acest sens arată că "prin reglementarea [...] dreptului autorităţii fiscale competente de a suspenda autorizaţia unui antrepozit fiscal doar pe baza unei simple sesizări penale [...], se încalcă în mod evident prevederile constituţionale referitoare la prezumţia de nevinovăţie" întrucât "se îndreptăţeşte Ministerul Finanţelor Publice să ia măsuri sancţionatorii anterior stabilirii comiterii unei infracţiuni prin hotărâre judecătorească".

    Totodată, se consideră că dispoziţiile "art. 185 alin. (3^1) lit. b) din Legea 571/2003 contravin şi prevederilor art. 45 din Constituţie deoarece, atât timp cât instanţa judecătorească nu a «confirmat» încălcarea condiţiilor legale de exercitare a activităţii economice, nu se poate lua măsura anulării, chiar temporară, a dreptului de a exercita activitatea economică".

    De asemenea, se mai arată că textul de lege criticat contravine şi prevederilor art. 53 din Constituţie, întrucât "autorizează Ministerul Finanţelor Publice de a restrânge exercitarea dreptului nostru şi în alte situaţii decât cele prevăzute de art. 53 din Constituţie".

    Curtea de Apel Galaţi - Secţia contencios administrativ şi fiscal, contrar prevederilor art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, nu şi-a exprimat opinia asupra excepţiei ridicate. În temeiul dispoziţiilor legale menţionate, precum şi în conformitate cu art. 17 alin. (2) din regulamentul său de organizare şi funcţionare, Curtea Constituţională a solicitat completarea actului de sesizare cu opinia instanţei de judecată, dar aceasta nu a dat curs solicitării până la data pronunţării prezentei decizii.

    Curtea de Apel Suceava - Secţia comercială şi de contencios administrativ şi fiscal apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

    Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    Avocatul Poporului apreciază că dispoziţiile legale criticate sunt constituţionale, în sensul în care a statuat Curtea în jurisprudenţa sa.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate .
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic