Augustin Zegrean - preşedinte Valer Dorneanu - judecător Toni Greblă - judecător Mircea Ştefan Minea - judecător Daniel-Marius Morar - judecător Mona-Maria Pivniceru - judecător Puskas Valentin Zoltan - judecător Tudorel Toader - judecător Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu-Daniel Arcer. 1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 1 alin. (1), art. 2 alin. (1) lit. a) şi d) şi
art. 12 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar şi ale
art. 10 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, excepţie ridicată de Daniel Dragoş Oiţă în Dosarul nr. 20.397/3/2013 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a VIII-a conflicte de muncă şi asigurări sociale şi care constituie obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 290D/2014. 2. La apelul nominal se prezintă autorul excepţiei. Lipsesc părţile statul român, prin Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Apărării Naţionale, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită. 3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul autorului excepţiei de neconstituţionalitate, care solicită admiterea acesteia. În acest sens, arată că, deşi măsurile dispuse prin
Legea nr. 118/2010 au fost motivate de necesitatea de a apăra siguranţa naţională, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării nu a fost consultat cu prilejul adoptării acestui act normativ. Securitatea naţională este o atribuţie a Guvernului şi nu poate fi în antiteză cu ordinea constituţională, or, prin textele de lege criticate, a fost încălcat dreptul la muncă. 4. Totodată, susţine că a existat o discriminare, în sensul că salariaţii din instituţiile publice au fost discriminaţi faţă de cei din mediul privat, aceştia din urmă nefiind obligaţi să suporte aceleaşi măsuri. De asemenea, arată că, în calitate de militar trimis în misiune, nu ar fi putut opta pentru încetarea contractului de muncă, aşa cum ar fi putut proceda alţi salariaţi.