a) echitate - competitorii electorali trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului; b) echilibru - prezentarea competitorilor electorali proporţională cu importanţa evenimentelor electorale; c) imparţialitate - obligaţia radiodifuzorilor de a trata competitorii electorali obiectiv şi echidistant.
CAP. II Proceduri preliminare
ART. 4 Candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali au acces gratuit la serviciile publice de radio şi de televiziune numai în emisiunile electorale definite la art. 7, în condiţiile prevăzute la
art. 38 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 5 Candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali au acces la serviciile private de radio şi de televiziune numai în emisiunile electorale definite la art. 7; fiecare radiodifuzor privat va practica acelaşi tarif pe emisiune de promovare electorală şi, respectiv, pe unitatea de timp, în cazul spotului electoral, pentru toţi competitorii electorali. Tarifele vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu toţi competitorii electorali interesaţi şi vor fi făcute publice.
ART. 6 (1) Posturile de radio şi de televiziune private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale au obligaţia să anunţe competitorii electorali şi, cu cel puţin 48 de ore înainte de a începe difuzarea de emisiuni electorale, să comunice Consiliului Naţional al Audiovizualului implicarea lor în campania electorală, conform modelului prevăzut în anexă. (2) În situaţiile în care unii candidaţi sau competitori electorali nu doresc utilizarea integrală a timpilor alocaţi, posturile vor solicita acestora completarea unei declaraţii scrise în acest sens.
CAP. III