┌────────────────────┬─────────────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├────────────────────┼─────────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├────────────────────┼─────────────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├────────────────────┼─────────────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea │- judecător │
├────────────────────┼─────────────────────────┤
│Daniel Marius Morar │- judecător │
├────────────────────┼─────────────────────────┤
│Livia Doina Stanciu │- judecător │
├────────────────────┼─────────────────────────┤
│Simona-MayaTeodoroiu│- judecător │
├────────────────────┼─────────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├────────────────────┼─────────────────────────┤
│Marieta Safta │- prim-magistrat-asistent│
└────────────────────┴─────────────────────────┘
1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 2 şi
art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2013 privind modificarea titularilor dreptului de administrare a unor imobile aflate în domeniul public şi privat al statului şi pentru modificarea unor acte normative, excepţie ridicată de Mazilu Ana în Dosarul nr. 11.400/3/2015 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a IV-a civilă, şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.721 D/2015. 2. Dezbaterile au avut loc la data de 15 decembrie 2016, cu participarea reprezentantului Ministerului Public, domnul procuror Liviu Drăgănescu, când Curtea, având nevoie de timp pentru a delibera, în temeiul prevederilor
art. 57 şi
art. 58 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicată, cu modificările ulterioare, a amânat pronunţarea pentru data de 17 ianuarie 2017. CURTEA, având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele: 3. Prin Încheierea din 5 noiembrie 2015, pronunţată în Dosarul nr. 11.400/3/2015, Tribunalul Bucureşti - Secţia a IV-a civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 2 şi
art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2013 privind modificarea titularilor dreptului de administrare a unor imobile aflate în domeniul public şi privat al statului şi pentru modificarea unor acte normative. Excepţia a fost ridicată de reclamanta Mazilu Ana într-o cauză având ca obiect „contestaţie
Legea 165/2013“. 4. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţine că adoptarea
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2013 nu ţine seamă de hotărârea instanţei, definitivă şi irevocabilă în sensul respectării dreptului de proprietate şi folosinţă în ce priveşte terenul în suprafaţă de 68.561,63 mp, amplasat pe raza staţiunii Băile Olăneşti, Aleea Salcâmilor nr. 2, judeţul Vâlcea. Guvernul s-a transformat, astfel, într-un for aflat deasupra instanţelor naţionale şi a realizat o nouă expropriere în fapt a proprietarilor care fuseseră repuşi în drepturi, anterior emiterii
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2013. Or, Guvernul nu poate să limiteze şi să suprime dreptul de proprietate stabilit definitiv şi irevocabil de instanţele naţionale, prin emiterea unei ordonanţe de urgenţă, cu atât mai mult cu cât cunoştea situaţia terenului în legătură cu care instanţele judecătoreşti recunoscuseră dreptul de proprietate al reclamantei. Potrivit autoarei excepţiei, în chiar expunerea de motive se arată clar că terenul ce face obiectul
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2013, de la pct. 2, a fost retrocedat prin hotărâre irevocabilă adevăraţilor moştenitori, dar că hotărârea era atacată cu revizuire de către RA-APPS. 5. Se mai susţine şi că
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2013 nu este motivată din punctul de vedere al urgenţei şi nu cuprinde justificarea situaţiei excepţionale care a determinat recurgerea la această modalitate de reglementare. Totodată, aceasta nu respectă nici prevederile
Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, întrucât nu a fost menţionată în niciun document public, nici măcar în proiectul ordinii de zi anunţate înaintea şedinţei Guvernului, nici între cele cinci ordonanţe de urgenţă comunicate ca fiind singurele aprobate. 6. Potrivit autoarei excepţiei, prin adoptarea
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2013