Inapoi la Cautare

DECIZIE 158 /2022


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 14 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale art. 5 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.10.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.10.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristina Cătălina │- │
│Turcu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Brezeanu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 14 alin. (1) din Legea nr. 544/2001
 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale art. 5 alin. (2)
 şi (3) din Legea nr. 677/2001
 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, excepţie ridicată de Alexandru Firicel în Dosarul nr. 37.446/3/2015* al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.085D/2018.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de înştiinţare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, arătând că prin cadrul legal reglementat pentru prelucrarea datelor cu caracter personal s-a stabilit ca regulă existenţa consimţământului persoanei vizate în mod expres şi neechivoc pentru prelucrare, dar au fost stabilite şi excepţiile, respectiv atunci când acest consimţământ nu este necesar. Acţiunea reclamantului a fost respinsă de către instanţă tocmai pentru lipsa consimţământului persoanelor vizate. Cu privire la art. 14 alin. (1) din Legea nr. 544/2001
, face referire la jurisprudenţa Curţii Constituţionale, respectiv la Decizia nr. 738 din 8 octombrie 2020
.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    4. Prin Încheierea din 28 iunie 2018, pronunţată în Dosarul nr. 37.446/3/2015*, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 14 alin. (1) din Legea nr. 544/2001
 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi ale art. 5 alin. (2)
 şi (3) din Legea nr. 677/2001
 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date. Excepţia a fost ridicată de Alexandru Firicel într-o cauză având ca obiect soluţionarea recursului formulat împotriva sentinţei civile prin care s-a respins cererea sa de a i se comunica, în temeiul Legii nr. 544/2001
, lista cu numele, prenumele şi funcţia ocupată de angajaţii Serviciului Juridic din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se arată, în esenţă, că „din moment ce agenţi ai statului din Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti desfăşoară o profesie specială (de „avocat“ al instituţiei), ale căror date de identificare trebuie evidenţiate în tabloul organizaţiei profesionale a consilierilor juridici, înţeleg să îşi ascundă identitatea şi să refuze cu vehemenţă această publicitate legitimă, profesională“, iar prin Decizia nr. 37 din 7 decembrie 2015
, pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, s-a statuat că orice informaţii care au ca scop identificarea unei persoane (în cazul agenţilor statului, de exemplu, grad, nume, prenume, funcţie) trebuie anonimizate (ascunse publicului), este de domeniul evidenţei că art. 14 alin. (1) din Legea nr. 544/2001
 este neconstituţional, deoarece „îngrădeşte dreptul la viaţă privată al agenţilor statului“.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic