┌───────────────┬──────────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mircea Ştefan │- judecător │
│Minea │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Mihaela Senia │- │
│Costinescu │magistrat-asistent-şef│
└───────────────┴──────────────────────┘
1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind înfiinţarea Consiliului naţional pentru dezvoltarea resurselor umane din administraţia publică, obiecţie formulată de Preşedintele României, în temeiul prevederilor
art. 146 lit. a) din Constituţie şi al
art. 15 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale. 2. Cu Adresa nr. CP1/114 din 7 ianuarie 2019, Preşedintele României a trimis Curţii Constituţionale sesizarea formulată, care a fost înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 110 din 7 ianuarie 2019 şi constituie obiectul Dosarului nr. 73A/2019. 3. În motivarea sesizării de neconstituţionalitate, autorul obiecţiei formulează critici de neconstituţionalitate extrinsecă, susţinând că Legea privind înfiinţarea Consiliului naţional pentru dezvoltarea resurselor umane din administraţia publică a fost adoptată cu nesocotirea prevederilor
art. 1 alin. (4) şi
alin. (5), ale
art. 61 alin. (1),
art. 102 alin. (1) şi
alin. (2), precum şi ale
art. 141 din Constituţie. 4. Obiectul de reglementare al legii criticate îl reprezintă înfiinţarea Consiliului naţional pentru dezvoltarea resurselor umane din administraţia publică (Consiliul), organism cu rol consultativ ce funcţionează pe lângă Secretariatul General al Guvernului, în coordonarea prim-ministrului. Or, potrivit
art. 12 alin. (1) şi
(3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, Guvernul poate constitui organisme cu caracter consultativ al căror mod de organizare şi funcţionare se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, în limita bugetului aprobat. 5. Din interpretarea dispoziţiilor
art. 12 din Legea nr. 90/2001 rezultă că, în realizarea rolului său constituţional, Guvernul dispune de o largă apreciere în ceea ce priveşte oportunitatea înfiinţării unor organisme cu caracter consultativ, fără nicio limitare cu privire la domeniile sau reprezentanţii organismelor ce pot face parte din acestea. În acest context, prevederile
art. 12 din Legea nr. 90/2001, precum şi cele ale
art. 102 din Constituţie impuneau ca înfiinţarea Consiliului naţional pentru dezvoltarea resurselor umane din administraţia publică să se realizeze prin hotărâre a Guvernului, şi nu prin lege, aspect ce contravine dispoziţiilor
art. 1 alin. (4) şi
(5), precum şi ale
art. 61 din Constituţie. 6. Pe de altă parte, prin faptul că din componenţa acestui organism consultativ urmează să facă parte şi doi reprezentanţi ai confederaţiilor sindicale reprezentative la nivel naţional, care au în componenţa lor organizaţii sindicale ale angajaţilor din administraţia publică, desemnaţi de Consiliul Economic şi Social (C.E.S.), Preşedintele României consideră că legea încalcă şi prevederile
art. 141 din Constituţie