având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele: Prin Încheierea din 7 noiembrie 2013, pronunţată în Dosarul nr. 6.153/110/2012, Curtea de Apel Bacău - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 1 din Legea nr. 84/2012 privind unele măsuri referitoare la veniturile de natură salarială ale personalului plătit din fonduri publice. Excepţia a fost ridicată de recurentul-reclamant Vasile Argatu cu ocazia soluţionării recursului formulat împotriva Sentinţei civile nr. 967 din 12 aprilie 2013 pronunţate de Tribunalul Bacău într-o cauză având ca obiect anularea unui act administrativ. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul excepţiei susţine că dispoziţiile legale atacate contravin prevederilor constituţionale ale art. 16, fiind neconstituţionale în măsura în care se aplică doar personalului bugetar, nu şi celor care au deţinut funcţii de demnitate publică, deşi au fost plătiţi din aceleaşi fonduri publice. Curtea de Apel Bacău - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal, exprimându-şi opinia, apreciază că nu se impune admiterea excepţiei de neconstituţionalitate, susţinerile autorului referindu-se la o omisiune de reglementare, care nu aparţine competenţei Curţii Constituţionale. Potrivit prevederilor
art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate. Avocatul Poporului consideră că textul de lege criticat nu aduce atingere art. 16 din Constituţie, fiind constituţional. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate. CURTEA,examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi
Legea nr. 47/1992, reţine următoarele: Curtea Constituţională este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale
art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile
art. 1 din Legea nr. 84/2012 privind unele măsuri referitoare la veniturile de natură salarială ale personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 15 iunie 2012, dispoziţii cu următorul cuprins: Art. 1: "Prezenta lege se aplică personalului din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului ale cărui venituri de natură salarială au fost stabilite până la intrarea în vigoare a
Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, în baza: a) contractelor sau acordurilor colective de muncă încheiate, înregistrate la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sau, după caz, la inspectoratele teritoriale de muncă şi necontestate la instanţele judecătoreşti competente; b) hotărârilor consiliilor locale şi judeţene;