Inapoi la Cautare

DECIZIE 117 /2006


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 6 alin. (2) propoziţia finală din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia şi ale art. 46 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 11.08.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (11.08.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    Prin Încheierea din 17 noiembrie 2005, pronunţată în Dosarul nr. 9.484/2005, Curtea de Apel Timişoara - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 6 alin. (2) propoziţia finală din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia şi ale art. 47 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, excepţie ridicată de Casa de Ajutor Reciproc a Salariaţilor din U.C.M.R. şi alte Instituţii din Reşiţa şi Casa de Ajutor Reciproc a Salariaţilor din C.S.R. din Reşiţa într-un litigiu având ca obiect soluţionarea recursului declarat de acestea împotriva unei decizii prin care s-a respins ca inadmisibilă acţiunea în revendicare formulată de autorii excepţiei.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin că prevederile legale criticate contravin dispoziţiilor constituţionale ale art. 16 alin. (1) şi (2), ale art. 21 alin. (1), ale art. 44 alin. (1) şi (2), ale art. 53 alin. (1) şi (2), ale art. 124 alin. (1), (2) şi (3), ale art. 136 alin. (1) şi (5), ale art. 148 alin. (2) şi ale art. 154 alin. (1). Totodată, se susţine că sunt încălcate şi prevederile art. 6 paragraful 1 şi ale art. 14 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ale art. 1 din Primul Protocol adiţional la Convenţie, ale art. 1 teza întâi şi ale art. 7 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, precum şi ale art. 14 pct. 1 teza întâi şi ale art. 26 din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice.

    Autorii excepţiei consideră, în esenţă, că textele legale criticate încalcă art. 16 alin. (1) din Constituţie, întrucât după apariţia Legii nr. 10/2001 persoanele îndreptăţite nu pot formula acţiuni în revendicare pe calea dreptului comun, în timp ce persoanele care au introdus asemenea acţiuni anterior apariţiei Legii nr. 10/2001 pot formula, în anumite condiţii, o nouă acţiune în baza Legii nr. 10/2001. În consecinţă, se apreciază că s-a consfinţit lipsirea unei categorii de persoane de posibilitatea de a mai formula acţiuni în revendicare pe calea dreptului comun.

    Curtea de Apel Timişoara - Secţia civilă apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

    Avocatul Poporului consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

                                  CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, notele scrise depuse, susţinerile părţilor prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

    Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

    Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 6 alin. (2) propoziţia finală din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 448 din 24 noiembrie 1998, şi ale art. 47 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, devenite art. 46 alin. (1) şi (3) în urma republicării legii în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 798 din 2 septembrie 2005.

    Dispoziţiile legale criticate au următorul cuprins:

    - Art. 6 alin. (2) din Legea nr. 213/1998: "Bunurile preluate de stat fără un titlu valabil, inclusiv cele obţinute prin vicierea consimţământului, pot fi revendicate de foştii proprietari sau de succesorii acestora, dacă nu fac obiectul unor legi speciale de reparaţie.";
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic