Inapoi la Cautare

DECIZIE 1040 /2011


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, precum şi a art. I pct. 7 din aceeaşi ordonanţă prin care se completează cu lit. n) art. 183^3 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 01.12.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (01.12.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Prin Încheierea din 26 noiembrie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 1.226/33/2009, Curtea de Apel Cluj - Secţia comercială, de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. I pct. 1 şi pct. 7 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.

    Excepţia a fost ridicată de Simion Marele cu prilejul soluţionării unei acţiuni în contencios administrativ având ca obiect anularea unor acte administrative.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că prevederile de lege criticate, care operează modificări asupra condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a fi manager al unui spital public şi care prevăd încetarea de drept a contractului de management al persoanelor care nu îndeplinesc aceste condiţii, aduc atingere dreptului la muncă. În acest sens, arată că noile condiţii stabilite de lege nu au fost cerute la momentul în care a dobândit funcţia de manager şi consideră că o persoană cu pregătire în domeniul juridic sau economic nu va îndeplini mai bine atribuţiile decât o persoană care deja are experienţă, deşi are o altă formaţie profesională. Măsura dispusă prin textele de lege criticate nu este nici necesară şi nici proporţională cu situaţia care a determinat-o, contravenind astfel şi art. 53 din Constituţie. În plus, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2009 a fost adoptată cu încălcarea art. 115 alin. (4) din Constituţie, deoarece nu exista o situaţie extraordinară a cărei reglementare să nu fi putut fi amânată, iar motivarea urgenţei nu a fost făcută într-un mod pertinent. În sfârşit, arată că o asemenea reglementare aduce atingere şi siguranţei persoanei, afectând drepturi câştigate.

    Curtea de Apel Cluj - Secţia comercială, de contencios administrativ şi fiscal consideră că textele de lege criticate sunt neconstituţionale, contravenind art. 115 alin. (6) din Constituţie.

    În conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

    Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă, autorul excepţiei criticând de fapt probleme legate de omisiuni legislative ori aspecte ce ţin de aplicarea şi interpretarea legii.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere solicitate cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

                                     CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

    Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

    Potrivit încheierii de sesizare, obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. I pct. 1 şi pct. 7 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 18 iunie 2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 91/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 348 din 26 mai 2010. În ceea ce priveşte art. I pct. 7, Curtea constată că, în realitate, autorul excepţiei critică dispoziţiile lit. n) cu care se completează art. 183^3 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, lege publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006.

    Textele de lege criticate au următoarea redactare:

    - Art. I pct. 1 şi pct. 7: "Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: [...]

    1. La articolul 178, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    <<(2) Managerul persoană fizică sau reprezentantul desemnat de managerul persoană juridică trebuie să fie absolvent al unei instituţii de învăţământ superior în domeniul medical, economic, juridic sau administrativ şi al unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.>> [...]

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic