Inapoi la Cautare

DECIZIE 10 /2006


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 31 alin. (2) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 18.08.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (18.08.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, arătând că art. 31 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 constituie expresia aplicării art. 122 alin. (2) din Constituţie şi nu aduce atingere dispoziţiilor constituţionale invocate în susţinerea excepţiei. Totodată, arată că prefectul are un rol exclusiv organizatoric în ceea ce priveşte şedinţa de constituire a consiliilor judeţene, fără ca activitatea lui să constituie o imixtiune în atribuţiile acestora.

                           CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    Prin Încheierea din 12 septembrie 2005, Curtea de Apel Iaşi - Secţia de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 31 alin. (2) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, excepţie ridicată de Consiliul Judeţean Constanţa în Dosarul nr. 4.684/2005 al acelei instanţe, având ca obiect anularea unor hotărâri adoptate de consiliul judeţean menţionat.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că prevederile legale criticate contravin dispoziţiilor constituţionale ale art. 2, art. 8, coroborat cu art. 40, art. 36, 37, 53, art. 120 alin. (1), art. 122, art. 123 alin. (4) şi art. 135 alin. (2) lit. g).

    În esenţă, autorul excepţiei consideră excesivă cerinţa unui cvorum calificat de două treimi pentru întrunirea legală a şedinţei de constituire a consiliului judeţean, susţinând că prin aceasta se adaugă la textul constituţional şi se lasă fără efect principiul constituirii consiliului judeţean prin alegeri libere şi corecte. De asemenea, se apreciază că dreptul prefectului de a dispune alte convocări pentru şedinţa de constituire a consiliului judeţean este de natură a contraveni principiului autonomiei locale, precum şi celui al nesubordonării consiliului judeţean faţă de prefect.

    Totodată, autorul excepţiei apreciază că textul în cauză ar fi trebuit să prevadă că şedinţa de constituire a consiliilor judeţene este legal întrunită dacă participă majoritatea consilierilor aleşi.

    Curtea de Apel Iaşi - Secţia de contencios administrativ şi fiscal consideră, în esenţă, că excepţia este neîntemeiată. În argumentarea acestei opinii se apreciază că textul legal criticat este expresia textului constituţional al art. 122 alin. (2). Totodată, se arată că legiuitorul a avut în vedere faptul că principiul democraţiei impune ca desemnarea organelor de conducere ale unităţilor administrativ-teritoriale să se facă cu o participare cât mai largă.

    Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, apreciind, în esenţă, că dispoziţiile legale criticate nu contravin prevederilor art. 122 alin. (2) din Constituţie, ci, dimpotrivă, constituie o aplicare a acestora.

    Avocatul Poporului consideră că dispoziţiile legale criticate sunt constituţionale, soluţia legislativă adoptată respectând prevederile art. 122 din Constituţie.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

                            CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susţinerile apărătorului autorului excepţiei şi ale părţilor prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

    Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic