Inapoi la Cautare

CONVENŢIE din /1968


asupra semnalizării rutiere*)


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 04.02.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (04.02.2023) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    d) parte carosabilă este acea parte a drumului folosită în mod normal pentru circulaţia vehiculelor; un drum poate avea mai multe părţi carosabile separate în mod distinct una de alta, mai ales printr-o zona centrala despartitoare sau printr-o diferenţa de nivel;

    e) cale este oricare dintre benzile longitudinale în care poate fi împărţită partea carosabilă, materializata sau nu prin marcaje rutiere longitudinale şi care are o latime suficienta pentru a permite scurgerea unui şir de automobile altele decît motociclete;

    f) intersectie este orice incrucisare la nivel, intilnire sau ramificare de drumuri, inclusiv spaţiile formate de asemenea incrucisari, intilniri sau ramificari;

    g) trecere la nivel este orice incrucisare la acelaşi nivel a unui drum cu o cale ferată sau de tramvai cu platforma proprie;

    h) autostrada este un drum proiectat şi construit în mod special pentru circulaţia automobilelor care nu deserveşte proprietăţile alăturate şi care:

    i) cu excepţia unor locuri speciale sau cu caracter temporar are, pentru cele doua sensuri de circulaţie, părţi carosabile distincte, separate una de alta printr-o fîşie de teren care nu este destinată circulaţiei sau, în mod excepţional, prin alte mijloace;

    ii) nu se intersectează la nivel cu un drum, cu o cale ferată, de tramvai sau destinată pentru circulaţia pietonilor;

    iii) şi este special semnalizata ca autostrada;

    i) un vehicul este:

    i) oprit cînd este imobilizat pe o perioadă de timp necesară pentru a lua sau lasă persoane ori de a incarca sau descarca bunuri;

    ii) stationat cînd este imobilizat pentru un motiv altul decît acela de a evita un conflict cu un participant la circulaţie sau cu un obstacol, ori pentru a se supune regulilor de circulaţie, iar imobilizarea nu se limitează la timpul necesar luării sau lasarii de persoane ori de bunuri.

    Părţile contractante vor putea sa considere oprite vehiculele imobilizate în condiţiile stabilite la alin. ii) de mai sus, dacă durata imobilizarii nu depăşeşte o limita de timp stabilită de legislaţia naţionala, şi sa considere stationate vehiculele imobilizate în condiţiile definite la alin. i) de mai sus, dacă durata imobilizarii depăşeşte o limita de timp stabilită de legislaţia naţionala;

    j) bicicleta este acel vehicul care are cel puţin două roti şi este acţionat exclusiv de energia musculara o persoanelor care se găsesc pe acest vehicul, în special cu ajutorul pedalelor sau al manivelelor;

    k) motoreta este acel vehicul cu doua sau trei roti acţionat de un motor cu ardere interna, avînd o capacitate cilindrică de cel mult 50 cmc şi a cărui limita de viteza, prin construcţie, nu depăşeşte 50 km/h. Părţile contractante pot sa nu considere ca motorete, potrivit legislaţiei lor naţionale, vehiculele care nu au caracteristicile bicicletelor în ce priveşte posibilităţile lor de folosire, în special caracteristica de a putea fi puse în mişcare cu ajutorul pedalelor, sau a căror viteza maxima, prin construcţie, greutate sau anumite caracteristici ale motorului depăşesc limitele stabilite. Nimic din aceasta definiţie nu va putea fi interpretat ca impiedicind părţile contractante sa asimileze complet motoretele bicicletelor în aplicarea dispoziţiilor din legislaţia naţionala privind circulaţia rutiera;

    l) motocicleta este acel vehicul cu doua roti, cu sau fără atas, echipat cu un motor cu ardere interna. Părţile contractante pot, în legislaţia naţionala, sa asimileze motocicletelor vehiculele cu trei roti a căror greutate fără incarcatura nu depăşeşte 400 kg. Termenul motocicleta nu include motoretele; totuşi, părţile contractante pot sa asimileze motoretele motocicletelor cu condiţia să facă o declaraţie în acest scop potrivit paragrafului 2 al art. 46 din convenţie;

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic