Nr. 23.370 (RO) România - Proiect Autostrada Cernavoda - Constanta TEN Bucureşti, 22 decembrie 2005 Luxemburg, 27 decembrie 2005
ACEST CONTRACT ESTE ÎNCHEIAT ÎNTRE:
România reprezentată de Ministerul
Finanţelor Publice cu sediul în str.
Apolodor, Nr. 17, Sector 5 RO - 70060
Bucureşti, România reprezentat de Dl.
Sebastian Tudor Gheorghe Vladescu,
Ministrul Finanţelor Publice,
în continuare denumita: "ÎMPRUMUTATUL"
ca prima parte,
Banca Europeană de Investiţii cu sediul
central în B-dul Konrad Adenauer, nr. 100,
L-2950, Marele Ducat de Luxemburg,
reprezentată de Dl. Cormac Murphy,
Director şi Dl. Martin Vatter, Director adjunct
în continuare denumita: "BANCA"
ca a doua parte, şi
Compania Naţionala de Autostrăzi şi
Drumuri Naţionale din România, S.A. cu
sediul în B-dul Dinicu Golescu, nr. 38,
Bucureşti, România, reprezentată de Dl.
Aurel Balut, Director General
în continuare denumita "CNADNR"
ca a treia parte,
AVÂND ÎN VEDERE CA: 1. Consiliul Comunităţii Europene a decis sa continue planul de acţiune în ce priveşte asistenţa oferită de către Comunitatea Europeană României în susţinerea eforturilor pentru reforma politica şi economică. 2. Consiliul Guvernatorilor Băncii Europene de Investiţii a luat la cunoştinţa cu privire la aceasta decizie şi a aprobat acordarea unui împrumut din resursele proprii ale Băncii pentru proiectele de Investiţii din România. 3. În 4/5 Iunie 1997, un acord cadru (numit în continuare "Acord Cadru") privind co-operarea financiară amintita, a fost semnat de către Împrumutat şi Banca, şi este aplicabil prezentului contract. 4. Împrumutatul a propus realizarea unul proiect (numit în continuare "Proiectul") care urmează a fi implementat de CNADNR şi care consta în construcţia unui tronson de autostrada în lungime de 52,1 km între oraşele Cernavoda şi Constanta şi a unei variante de ocolire în lungime de 22,2 km la vest de oraşul Constanta, după cum se arata mai detaliat în descrierea tehnica prezentată în Anexa A la prezenta (denumita în continuare "Descriere Tehnica") 5. Costul total al Proiectului estimat de către Banca este de 680.000.000 EUR (şase sute optzeci de milioane euro), inclusiv cheltuieli neprevăzute, dobânda pe perioada construcţiei, taxe şi impozite. 6. Costul Proiectului umneaza să fie finanţat astfel:
Fonduri proprii ale Împrumutatului EUR 330.000.000
Împrumutul Băncii EUR 250.000.000
Împrumut BERD (pentru finanţarea variantei de
Ocolire Constanta şi poduri importante
care fac parte din Proiect; EUR 100.000.000
"Împrumutul BERD")
Total: EUR 680.000.000