a) creşterea prestigiului Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi al structurilor subordonate, prin eliminarea actelor de corupţie; b) informarea publicului cu privire la conduita profesională la care este îndreptăţit să se aştepte din partea personalului în exercitarea atribuţiilor de serviciu; c) prevenirea abaterilor de la normele de conduită; d) crearea unui climat de încredere şi respect reciproc între cetăţeni şi personal, pe de o parte, şi între cetăţeni şi autorităţile administraţiei publice, pe de altă parte; e) asigurarea unui grad sporit de transparenţă a activităţilor aflate în sarcina personalului; f) acceptarea cu demnitate şi în deplină cunoştinţă de cauză a privaţiunilor specifice funcţiei îndeplinite, precum şi a situaţiilor de risc, uneori extrem, cu care se confruntă pe timpul îndeplinirii misiunilor specifice; g) informarea personalului cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le are pe timpul exercitării atribuţiilor de serviciu.
CAP. III Principii generale
ART. 6 (1) Principiile care guvernează etica şi deontologia profesională a personalului sunt următoarele: a) legalitatea - orice acţiune întreprinsă în conformitate cu cerinţele funcţiei trebuie efectuată în spiritul şi litera legii; b) prioritatea interesului public - în îndeplinirea atribuţiilor funcţionale personalul are îndatorirea de a considera întotdeauna interesul public mai presus de interesul personal; c) asigurarea egalităţii de tratament - personalul are îndatorirea de a aplica acelaşi regim juridic în situaţii identice sau similare; d) nediscriminarea - neadmiterea de discriminări pe criterii de vârstă, sex, rasă, origine etnică, apartenenţă religioasă sau de orice altă natură;