Inapoi la Cautare

ARANJAMENT din /1929


între REGATUL ROMÂNIEI ŞI REPUBLICA POLONIEI cu privire la construcţia podului situat pe Ceremus între Kuty şi Vijnita


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 27.01.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (27.01.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Regatul României şi Republica Poloniei,

    doritoare de a grăbi realizarea comunicării de cale ferată prin punctele de frontieră Kuty-Vijnita, au hotărât sa încheie un Aranjament care să completeze Acordul feroviar privitor la traficul de cale ferată între cele doua tari şi Convenţia asupra tranzitului între Kuty şi Sniatyn-Zalueze, precum şi între Kuty şi Zaleszezyki, negociate în acelaşi timp.

    Plenipotenţiarii numiţi în acest scop, şi anume, în numele Regatului României, d. Cezar Mereuta, sub-director general al Căilor Ferate Române, şi în numele Republicii Poloniei, d. Francisc Moskwa, vice-director de departament în Ministerul Comunicaţiilor, după ce au prezentat deplinele lor puteri, găsite în buna şi cuvenită forma,

    au convenit la următoarele dispoziţiuni:

    1. Căile ferate române vor construi pe cheltuiala lor sectorul liniei ferate de legătură între gara Vijnita şi Ceremus, după schita anexată. Sectorul sus menţionat, este lung de aproape 600 metri.

    2. Guvernul Polon va realiza construirea întregului pod pe Ceremus, precum şi a sectorului de cale ferată pînă la Kuty şi însăşi gara acestui oraş.

    3. Podul pe Ceremus va fi propriu şi traficului vehiculelor.

    4. Căile ferate române vor restitui Guvernului Polon cheltuielile construcţiei părţii podului pe Ceremus, situate pe teritoriul român.

    5. Guvernul român acorda permisiunea de a efectua pe teritoriul român respectiv lucrări de măsurătoare, de către organele poloneze, desemnate de Ministerul polon al Comunicaţiilor.

    6. Guvernul român pune la dispoziţia Guvernului polon, un loc aproape de gara Vijnita (a se vedea schita) pentru a depozita pe el, în timpul duratei lucrărilor, materialele, maşinile şi instrumentele, necesare la constructiune, cari vor fi transportate din Polonia cu trenul la Vijnita.

    7. Materialele, maşinile şi instrumentele amintite mai sus vor fi scutite în România de taxe vamale şi cele asemănătoare acestora, deoarece ele vor fi retransportate în întregime pe teritoriul polon pe măsura inaintarii lucrărilor de construcţie.

    8. Pentru a face posibile transporturile obiectelor sus arătate pe teritoriul polon, Guvernul român îşi da consimţămîntul ca organele poloneze, care exercită lucrările, sa construiască o cale şi un pod provizoriu dela locul depozitului, menţionat sub 6, pînă la frontiera.

    9. Patru pazitori poloni ai materialelor, maşinilor şi instrumentelor, vor avea dreptul de a sta de partea românească, aceşti pazitori, lucrători şi personalul polon, ocupati cu transportul şi cu alegerea, etc. obiectelor depozitate pe partea românească, precum şi lucrătorii care executa lucrările de constructiune, vor avea dreptul de trecere a frontierei şi de libera circulaţie între Kuty şi Vijnita.

    Personalul de supraveghere a lucrărilor trebuie să aibă atestatiuni eliberate de autorităţile administrative poloneze şi listele lucrătorilor aflaţi sub ordinele lor. Pazitorii vor avea aceleaşi atestări ca şi personalul. Atestatiunile vor fi scrise în limba polona. Lucrătorii vor fi ţinuţi sa poarte bratari de panza alba pe bratul stang. Atestatiunile şi listele trebuie să fie prezentate la cererea organelor de control de frontieră. Trecerea frontierei şi transportul materialelor trebuie să fie comunicate în prealabil organelor de control ale frontierei.

    10. Proiectul amănunţit, privitor la construcţia liniei ferate şi a podului între Kuty şi Vijnita, va fi elaborat de Partea poloneza imediat după ce lucrările de măsurătoare, vizate sub 5, vor fi terminate. Acest proiect va fi prezentat de căile ferate polone căilor ferate române în vederea aprobării sale.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic