Inapoi la Cautare

PLAN din /2018


pentru gestionarea situaţiilor de disfuncţionalitate majoră în aprovizionarea cu ţiţei şi/sau produse petroliere, a situaţiilor de urgenţă deosebită şi a situaţiilor de criză locală


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 20.10.2018, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (20.10.2018) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

──────────

    Aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 795 din 4 octombrie 2018
, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 860 din 10 octombrie 2018.

──────────

    1. Introducere

    Evenimentele generatoare de situaţii de urgenţă nu pot fi întotdeauna evitate, însă acestea pot fi gestionate, efectele lor fiind reduse printr-un proces sistematic ce implică stabilirea de măsuri şi acţiuni menite să contribuie la diminuarea riscului asociat.

    Managementul situaţiilor de urgenţă înseamnă aplicarea unor politici, proceduri şi practici având ca obiective identificarea, analiza, evaluarea, tratarea, monitorizarea şi reevaluarea riscurilor în vederea reducerii acestora.

    Prezentul plan de urgenţă stabileşte aspectele generale şi operaţionale care stau la baza unui răspuns prompt şi adecvat la o întrerupere a aprovizionării cu ţiţei şi/sau produse petroliere, pentru a îndeplini obligaţiile României în calitate de stat membru al Uniunii Europene şi pentru a se asigura că efectele unei perturbări a aprovizionării României cu ţiţei şi/sau produse petroliere într-o situaţie de urgenţă, identificată şi declarată conform legislaţiei în vigoare, sunt minimizate.

    Scop

    Scopul acestui plan este de a stabili rolurile şi responsabilităţile autorităţilor centrale şi ale operatorilor economici, precum şi principiile managementului situaţiilor de urgenţă în conformitate cu legislaţia în vigoare la nivel naţional şi european într-o situaţie de urgenţă, identificată şi declarată conform legislaţiei în vigoare.

    1.1. Piaţa petrolieră din România

    Industria petrolieră constituie un sector strategic al economiei naţionale şi un suport al dezvoltării pentru celelalte sectoare ale industriei şi economiei româneşti.

    Obiectivul strategic general al sectorului de extracţie şi prelucrare a hidrocarburilor îl reprezintă satisfacerea imediată şi pe termen mediu a cererii de purtători de energie la un cost cât mai scăzut, în condiţii de siguranţă, calitate şi cu limitarea impactului acestora asupra mediului.

    Deşi se confruntă cu un declin natural al producţiei de ţiţei, România continuă să rămână a patra ţară producătoare de ţiţei din Uniunea Europeană, respectiv a cincea ţară din Europa. Producţia internă de produse petroliere este destinată atât acoperirii pieţei interne de produse petroliere, cât şi exportului.

    Companiile petroliere investesc în explorarea şi dezvoltarea de noi zăcăminte, astfel încât să deţină rezerve pentru menţinerea producţiei medii anuale. Pentru România, provocarea principală este menţinerea sau creşterea rezervelor şi a producţiei, astfel încât să acopere cât mai mult din cererea internă. România deţine, teoretic, cea mai mare capacitate instalată de rafinare din Europa Centrală şi de Est, principalele rafinării ale ţării având un indice de complexitate ridicat. România are o capacitate de prelucrare a ţiţeiului mai mare decât cererea internă de produse petroliere. Rafinăriile româneşti, care achiziţionează producţia naţională de ţiţei şi importă circa două treimi din necesar, au în prezent o capacitate operaţională de cca 12 mil. t/an.

    Piaţa petrolieră este o piaţă liberalizată, ţiţeiul fiind un produs cotat la bursă pe o piaţă mondială. Piaţa petrolieră din România este o piaţă care funcţionează pe baza principiilor liberei concurenţe, fiecare participant având libertatea de a-şi elabora propria sa strategie. Pe piaţa produselor petroliere există un climat concurenţial - preţurile la carburanţi se fixează liber, pe baza raportului dintre cererea şi oferta de pe piaţa internă, respectiv de pe piaţa internaţională.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.