Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 96 /2016


pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniile educaţiei, cercetării, formării profesionale şi sănătăţii


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 20.05.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (20.05.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Având în vedere faptul că neadoptarea, prin ordonanţă de urgenţă, a acestor măsuri imediate şi a reglementărilor pentru implementarea lor generează disfuncţionalităţi majore cu efecte negative asupra bunei desfăşurări a sistemului naţional de învăţământ, dar şi asupra diverselor categorii de beneficiari,

    luând în considerare nevoia asigurării unei bune funcţionări a sistemului naţional de învăţământ şi a atingerii obiectivelor strategice stabilite în domeniu, precum şi pentru a acţiona în sensul respectării asumărilor internaţionale ale României faţă de statele membre ale Spaţiului European al Învăţământului Superior (SEIS) şi faţă de Uniunea Europeană şi partenerii naţionali noncomunitari,

    întrucât învăţământul constituie prioritate naţională şi a actualului Guvern,

    ţinând cont de nevoia de a asigura organizarea şi funcţionarea eficientă, performantă şi predictibilă a sistemului naţional de educaţie, precum şi de efectele perturbatoare produse de absenţa cadrului legislativ adecvat, aspecte care au consecinţe grave,

    pentru a evita sancţiunile aplicate României în situaţia nerespectării obligaţiilor comunitare pentru segregare şcolară, în contextul în care Comisia Europeană monitorizează în mod special România în domeniul segregării şcolare şi a aplicat în ultimii doi ani astfel de sancţiuni statelor care nu au adoptat măsurile necesare prevenirii şi eliminării segregării şcolare. În plus, ţinând cont de nevoia de ajustare a cadrului legal privind educaţia copiilor şi adulţilor cu dizabilităţi, în conformitate cu obligaţiile care derivă din Convenţia Organizaţiei Naţiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, adoptată la New York de Adunarea generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 13 decembrie 2006, deschisă spre semnare la 30 martie 2007 şi semnată de România la 26 septembrie 2007, ratificată de România prin Legea nr. 221/2010,

    având în vedere că insuficienţa acută a personalului didactic calificat în sistemul educaţional, atât la nivel preuniversitar, cât şi la nivel superior, dublată de declinul demografic al României şi al numărului de absolvenţi ai examenului de bacalaureat, determină nevoia introducerii de urgenţă în sistemul naţional de învăţământ a cât mai multe trasee flexibile de formare şi perfecţionare a cadrelor didactice prin operaţionalizarea dublei specializări, lipsa intervenţiei putând duce la perturbarea gravă a actului educaţional prin imposibilitatea asigurării personalului didactic calificat,

    ţinând seama de necesitatea stringentă de asigurare a calităţii şi a condiţiilor optime pentru desfăşurarea procesului de învăţământ în cadrul ciclului de doctorat în anul universitar 2016-2017, astfel încât studenţii doctoranzi să nu suporte o serie de consecinţe care nu le sunt imputabile, având în vedere faptul că, fără intervenţia imediată a Guvernului, şcolile doctorale din România nu pot organiza examene de finalizare a studiilor doctorale şi nu pot emite diplome şi titluri universitare recunoscute de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice - denumit în continuare MENCŞ, acestea două reprezentând atribute specifice ale acreditării, conform cadrului normativ în vigoare,

    având în vedere situaţia excepţională reprezentată de existenţa unui vid legislativ cu privire la funcţionarea agenţiilor de asigurare a calităţii, din ţară sau străinătate, înregistrate în Registrul european pentru asigurarea calităţii în învăţământul superior (EQAR) pe teritoriul României, este urgent ca Guvernul să intervină în vederea evitării unui blocaj în acest sens. Lipsa unui cadru legal coerent pune MENCŞ în imposibilitatea de a se pronunţa cu privire la calitatea evaluărilor desfăşurate de către agenţiile externe în România şi în dificultatea de a recunoaşte deciziile acestor structuri, situaţie a cărei soluţionare nu poate fi amânată, având în vedere faptul că există o serie de solicitări din partea unor instituţii de învăţământ superior din România de a contracta agenţii abilitate din străinătate în vederea organizării de evaluări externe de asigurare a calităţii, solicitări pentru a căror soluţionare nu există un cadru legislativ,

    luând în considerare numărul mare de universităţi care au decis să se implice într-o formă de structură asociativă, precum şi nevoia imperioasă a MENCŞ de a se consulta cu actorii din domeniu şi de a găsi căi eficiente de comunicare permanentă cu aceştia, care să ducă la identificarea unor soluţii pentru problemele specifice diverselor tipuri de universităţi, în contextul în care reprezentativitatea şi capacitatea actualilor parteneri de dialog social de a reflecta diversitatea şi particularităţile instituţiilor de învăţământ superior este tot mai adesea contestată, inclusiv la nivel public,

    luând în considerare numărul mare de semnatari ai memoriilor şi petiţiilor adresate MENCŞ, persoane care consideră restrictivă şi discriminatorie prevederea legală privind perioada în care poate susţine examenul de definitivare în învăţământ şi solicită extinderea acestei perioade, invocând diverse motive (medicale şi/sau familiale), susţinute cu documente justificative,

    având în vedere faptul că în ultimii ani s-a înregistrat un derapaj la nivelul echivalării titlului ştiinţific de doctor cu gradul didactic I, fapt semnalat şi de către partenerii sociali din educaţie şi de către cadrele didactice. Necondiţionarea echivalării de un număr minim de ani de stagiu la catedră şi de o delimitare clară a domeniului de cercetare pentru care a fost eliberat titlul ştiinţific determină o scădere a calităţii formării continue a cadrelor didactice şi, implicit, scăderea calităţii procesului de învăţământ,

    observând necesitatea adoptării de urgenţă a unor măsuri de natură să faciliteze dezvoltarea cercetării ştiinţifice derulate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior, măsuri care uşurează şi urgentează desfăşurarea procedurilor administrative premergătoare implementării şi derulării în bune condiţii a proiectelor de cercetare,

    luând în considerare faptul că statutul de profesor este cea mai înaltă poziţie pe care un cadru didactic o poate ocupa în cariera academică, este firesc ca aceasta să se poată ocupa doar după deţinerea calităţii de conducător de doctorat, atribut care reflectă un grad superior de performanţă universitară şi care contribuie la creşterea competitivităţii activităţii de cercetare în România ca "economie bazată pe cunoaştere",

    având în vedere urgenţa nevoii de prorogare a termenului de aplicare a prevederilor legale privind evaluarea naţională, admiterea în liceu şi a examenului de bacalaureat, nevoie cauzată de faptul că în anul şcolar 2015-2016 a fost aprobat noul plan-cadru, însă noile programe care permit elevilor să susţină aceste examene în formatul cuprins în lege nu au fost elaborate încă, necesitate dublată de respectarea principiului continuităţii şi predictibilităţii sistemului de învăţământ,

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.