Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 25 /2019


privind protecţia know-how-ului şi a informaţiilor de afaceri nedivulgate care constituie secrete comerciale împotriva dobândirii, utilizării şi divulgării ilegale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 22.05.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (22.05.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere necesitatea imediată de adoptare la nivel naţional a cadrului normativ care să asigure protecţia knowhowului şi a informaţiilor de afaceri nedivulgate, care constituie secrete comerciale, prin stabilirea mecanismelor adecvate de asigurare a accesului la o instanţă, de dispunere de către aceasta a măsurilor provizorii şi asigurătorii, de oferire a posibilităţii obţinerii de reparaţii sau a sancţionării în cazul dobândirii, utilizării sau divulgării ilegale a informaţiilor care constituie secrete comerciale,

    în vederea asigurării respectării de către România a obligaţiei de transpunere în legislaţia naţională a Directivei (UE) 2016/943 a Parlamentului European şi a Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecţia know-how-ului şi a informaţiilor de afaceri nedivulgate (secrete comerciale) împotriva dobândirii, utilizării şi divulgării ilegale,

    având în vedere expirarea termenului de transpunere, există riscul ca, în cazul neîndeplinirii obligaţiei de comunicare de către România a măsurilor naţionale de transpunere, Comisia Europeană să declanşeze, în temeiul art. 258 din Tratatul
 de funcţionare a Uniunii Europene, o acţiune în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor, infringement, cu consecinţa impunerii de penalităţi financiare, calculate pe zi de întârziere,

    în scopul asigurării posibilităţii legale pentru persoanele prejudiciate de exercitare a acţiunilor în justiţie pentru asigurarea protecţiei juridice a informaţiilor comerciale secrete în cazul dobândirii, utilizării sau divulgării ilegale,

    având în vedere faptul că lipsa unui cadru normativ consolidat de reglementare a protecţiei secretelor comerciale şi a mecanismelor procedurale apte să îndeplinească acest obiectiv reduce semnificativ stimulentele întreprinderilor de a desfăşura activităţi economice legate de inovare, de cooperare în materie de cercetare sau în materie de producţie, de externalizare sau de investiţii,

    întrucât absenţa unei reglementări uniforme în materie de protecţie a secretelor comerciale poate avea ca efect creşterea riscului dobândirii şi utilizării ilegale a acestora, ceea ce conduce la o alocare ineficientă a capitalurilor destinate dezvoltării, inovării cu potenţial de stimulare a creşterii economice, prin majorarea cheltuielilor necesare compensării unei protecţii juridice insuficiente sau ineficiente,

    având în vedere faptul că menţinerea unui cadru normativ diferit în raport cu celelalte state membre ale Uniunii Europene afectează dreptul deţinătorilor legitimi ai secretelor comerciale pe teritoriul României de a beneficia de o protecţie juridică corespunzătoare, creând astfel un climat de incertitudine juridică, cu afectarea în mod negativ a siguranţei investiţiilor şi a posibilităţii de dezvoltare economică a întreprinderilor,

    având în vedere necesitatea întăririi capacităţii organizaţionale a autorităţii de concurenţă în vederea îndeplinirii atribuţiilor de corespondent naţional, alături de Ministerul Economiei, în relaţia cu Comisia Europeană şi cu celelalte state membre legate de aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi pentru completarea atribuţiilor în sensul efectuării de analize în vederea identificării barierelor de natură a afecta libera concurenţă, prin restrângerea sau împiedicarea accesului operatorilor economici pe piaţa naţională sau a operatorilor economici români pe piaţa unică europeană,

    ţinând cont de recentele evoluţii la nivel european în domeniul concurenţei, respectiv de recenta adoptare a Directivei (UE) 2019/1 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 decembrie 2018 privind oferirea de mijloace autorităţilor de concurenţă din statele membre astfel încât să fie mai eficace în aplicarea legii şi privind garantarea funcţionării corespunzătoare a pieţei interne, prin care se doreşte consolidarea competenţelor autorităţilor naţionale de concurenţă, propunând, în acest sens, noi norme care să abiliteze autorităţile de concurenţă din statele membre să aplice cu mai multă eficacitate normele europene antitrust, prevăzându-se, în acest scop, şi necesitatea garantării faptului că acestea dispun de toate instrumentele necesare pentru atingerea obiectivelor, printre acestea numărându-se şi dispunerea de o capacitate financiară şi umană corespunzătoare.

    Comisia Europeană a notificat autorităţilor române, în data de 20 iulie 2018, Scrisoarea cu privire la punerea în întârziere pentru necomunicarea măsurilor naţionale de transpunere a Directivei (UE) 2016/943, procedură care face obiectul Cauzei 2018/0224.

    La solicitarea statului român, termenul pentru comunicarea măsurilor de transpunere a directivei sus-menţionate a fost prelungit cu două luni, respectiv până la data de 20 noiembrie 2018.

    Este esenţial ca, în cazul necomunicărilor, autorităţile române să depună toate diligenţele în vederea transpunerii Directivei (UE) 2016/943 şi să notifice Comisiei măsurile de transpunere, înainte de sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene.

    Comisia Europeană a atras, totodată, atenţia asupra sancţiunilor financiare pe care le poate impune Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, în temeiul art. 260 alin. (3) din TFUE
, dacă va fi sesizată în legătură cu neîndeplinirea de către România a obligaţiei de comunicare a măsurilor naţionale de transpunere a directivei adoptate în temeiul unei proceduri legislative. Amenda prin care se sancţionează comportamentul statului pentru netranspunerea unei directive înainte de sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, potrivit comunicării Comisiei [C (2016)5091], reprezintă o sumă forfetară care, în cazul României, este de minimum 1.849.000 euro.

    Întrucât aceste împrejurări constituie elemente extraordinare care impun intervenţia legislativă,

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.