Inapoi la Cautare

NORMĂ din /2004


privind finanţarea şi administrarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 17.06.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (17.06.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    CAP. I

    Organizarea managementului economico-financiar şi administrativ

    ART. 1

    (1) În sensul prezentelor norme metodologice, unitatea de învăţământ preuniversitar de stat, ca persoană juridică, denumită în continuare unitate de învăţământ, este entitatea şcolară care are înscrişi în cursul unui an de învăţământ un număr minim de 200 de elevi din învăţământul obligatoriu, liceal şi/sau de arte şi meserii sau minim 100 de preşcolari.

    (2) Actualele unităţi de învăţământ cu un număr mai mic de 200 de elevi sau 100 de preşcolari, după caz, intră în componenţa unor unităţi de învăţământ cu personalitate juridică aparţinând aceluiaşi ordonator principal de credite, ca structuri şcolare ale acestora.

    (3) În mod excepţional, pe baza criteriilor înscrise în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, autorităţile administraţiei publice locale pot aproba, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, funcţionarea ca persoane juridice a unor unităţi cu un număr mai mic de 200 de elevi sau 100 de preşcolari, după caz, care, ca structuri ale altor unităţi, ar face imposibilă buna lor funcţionare. Avizul de funcţionare a acestor unităţi se acordă pe baza unor memorii de fundamentare întocmite de consiliile locale. În comunele şi oraşele în care numărul de preşcolari/elevi şcolarizaţi este mai mic de 200 vor funcţiona unităţi de învăţământ cu personalitate juridică sub acest efectiv.

    ART. 2

    (1) Unitatea de învăţământ este condusă de consiliul de administraţie. Directorul unităţii de învăţământ este preşedintele consiliului de administraţie. Directorul exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ, în conformitate cu responsabilităţile şi atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile consiliilor locale şi cu hotărârile consiliului de administraţie al unităţii. În activitatea de conducere directorul este ajutat, după caz, de directorul adjunct şi se bazează pe consiliul profesoral şi consiliul şcolar.

    (2) Activitatea managerială curentă a structurilor şcolare este asigurată de un cadru didactic coordonator, desemnat de directorul unităţii de învăţământ.

    ART. 3

    (1) Unităţile de învăţământ au conturi la Trezoreria Statului şi propria lor activitate financiar-contabilă.

    (2) Directorul unităţii de învăţământ are calitatea şi exercită atribuţiile de ordonator terţiar de credite.

    (3) Evidenţa contabilă a unităţilor de învăţământ este asigurată de contabili/administratori financiari de patrimoniu încadraţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată sau cu contract individual de muncă cu timp parţial, în funcţie de mărimea şi de complexitatea activităţii.

    ART. 4

    (1) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ este format din: director, director adjunct, reprezentantul consiliului local, reprezentantul primarului, reprezentanţi ai părinţilor, 1-5 reprezentanţi ai cadrelor didactice, reprezentantul agenţilor economici şi un reprezentant al elevilor, pentru ciclul secundar superior. În funcţie de mărimea şi de complexitatea unităţii, consiliul de administraţie va fi format din 9-15 membri. În mediul rural se va avea în vedere ca în consiliile de administraţie să fie reprezentate corespunzător structurile şcolare din satele care aparţin localităţilor şi în care sunt şcolarizaţi elevi/preşcolari; reprezentarea poate fi asigurată de cadrul didactic coordonator al structurii şcolare.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.