Inapoi la Cautare

INSTRUCŢIUNI din /2013


privind posibilitatea prelungirii contractelor de asistenţă tehnică pentru supervizarea lucrărilor în cadrul proiectelor majore finanţate în cadrul programelor operaţionale 2007-2013


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 19.06.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (19.06.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    1. Cadrul general

    Implementarea proiectelor trebuie să conducă la finalizarea cu succes a contractelor de lucrări din punctul de vedere al calităţii şi al costurilor şi în perioada de eligibilitate a cheltuielilor, în conformitate cu decizia de finanţare şi cu respectarea condiţiilor din contractul de finanţare.

    În cadrul acestor proiecte sunt de regulă, în medie, 10 contracte de lucrări, putându-se ajunge la peste 20 de contracte, situate în diverse locaţii în aria de acoperire a proiectului,

    În conformitate cu caietul de sarcini, experţii din cadrul contractului de supervizare vor răspunde până la finalizarea proiectului în principal de:

    ● urmărirea realizării lucrărilor din punct de vedere tehnic, pe tot parcursul execuţiei acestora, şi admiterea la plată numai a lucrărilor corespunzătoare din punct de vedere tehnic, cantitativ şi calitativ;

    ● verificarea şi propunerea spre revizuire, în vederea aprobării, a proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie ale contractorului, în cazul contractelor de proiectare şi execuţie;

    ● emiterea certificatului de recepţie la terminarea lucrărilor şi a certificatului de recepţie finală;

    ● emiterea raportului final de supervizare, condiţie obligatorie pentru închiderea proiectului şi eligibilitatea cheltuielilor.

    Pentru a se asigura de calitatea serviciilor de supervizare, în documentaţia de atribuire autorităţile contractante au solicitat o garanţie de bună execuţie de 10% din partea firmei desemnate câştigătoare şi o asigurare de risc profesional cu valori de aproximativ 5 milioane de euro, care vor putea fi utilizate în cazul în care obiectivele realizate în cadrul proiectelor (staţii de tratare apă, epurare apă uzată, staţii de pompare, reabilitare infrastructură rutieră/feroviară etc.) nu vor atinge parametrii de funcţionare sau vor avea alte deficienţe care vor trebui remediate.

    Finalizarea unui contract de supervizare, ca urmare a atingerii termenului prevăzut în contract sau ca urmare a depăşirii valorii de semnare a contractului, fără a se putea emite raportul final de supervizare (aferent tuturor contractelor de lucrări din cadrul proiectului) în conformitate cu prevederile contractului de finanţare, duce la pierderea garanţiei de bună execuţie şi a asigurării de risc profesional a prestatorului care a verificat proiectele şi a urmărit realizarea lucrărilor. În această situaţie, în cazul în care vor apărea deficienţe la punerea în funcţiune a obiectivelor de investiţii după încetarea contractului de supervizare, costul remedierii acestora va trebui suportat de autoritatea contractantă.

    2. Achiziţii publice

    Pentru a se evita astfel de situaţii se pot prelungi contractele de supervizare prin aplicarea unei proceduri de negociere fără publicarea unui anunţ de participare în conformitate cu prevederile art. 122 lit. i) sau art. 252 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, respectiv atunci când este necesară achiziţionarea unor lucrări sau servicii suplimentare/adiţionale, care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care datorită unor circumstanţe imprevizibile au devenit necesare pentru îndeplinirea contractului în cauză şi numai dacă se respectă, în mod cumulativ, următoarele condiţii:

    ● atribuirea să fie făcută contractantului iniţial;

    ● lucrările sau serviciile suplimentare/adiţionale să nu poată fi, din punct de vedere tehnic şi economic, separate de contractul iniţial fără apariţia unor inconveniente majore pentru autoritatea contractantă sau, deşi separabile de contractul iniţial, să fie strict necesare în vederea îndeplinirii acestuia;

    ● valoarea cumulată a contractelor care vor fi atribuite şi a actelor adiţionale care vor fi încheiate pentru lucrări şi/sau servicii suplimentare ori adiţionale să nu depăşească limita permisă de regulile de achiziţii publice aplicabile art. 122 lit. i) sau art. 252 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, respectiv 20% din valoarea contractului iniţial pentru contractele care nu se încadrează în categoria contractelor sectoriale ce sunt reglementate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, cap. VIII;
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.