Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 56 /2016


privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Consiliului de stabilire a normelor împotriva practicilor de evitare a obligaţiilor fiscale care afectează în mod direct funcţionarea pieţei interne COM (2016)26


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 16.06.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (16.06.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC


    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/584, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 8 iunie 2016, Camera Deputaţilor:

    1. Ia act că propunerea de directivă se bazează pe Planul de acţiune privind impozitarea echitabilă şi eficientă a întreprinderilor, prezentat de Comisie în data de 17 iunie 2015, şi vizează punerea în aplicare a unor norme comune minime de combatere a erodării bazei impozabile şi transferului profiturilor (BEPS) convenite în cadrul Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE).

    2. Constată că obiectivul specific al iniţiativei legislative constă în stabilirea, prin măsuri coordonate, a unui nivel minim de protecţie a pieţei interne împotriva strategiilor de planificare fiscală ce afectează în mod direct funcţionarea pieţei interne.

    3. Ia act că directiva are un domeniu de aplicare larg, urmând a include contribuabilii supuşi impozitului pe profit într-unul sau în mai multe state membre ale UE; de asemenea, domeniul de aplicare vizează şi sediile permanente, situate în Uniune, ale contribuabililor persoane juridice care nu fac obiectul directivei.

    4. Apreciază faptul că textul propunerii Comisiei doar stabileşte norme bazate pe principii, lăsând detaliile de punere în aplicare în seama statelor membre, creându-se astfel condiţii egale privind protecţia minimă în toate sistemele de impozitare a întreprinderilor din statele membre; consideră că această iniţiativă va contribui semnificativ la remodelarea normelor fiscale europene de contracarare a practicilor evazioniste folosite, în special, de companiile multinaţionale.

    5. În ceea ce priveşte norma privind limitarea dobânzilor:

    a) sprijină, în principiu, domeniul larg de aplicare a regulii şi definiţia "costurilor îndatorării", dar are rezerve, în continuare, referitor la aplicarea unitară a definiţiei pentru unele elemente ale costurilor "echivalente dobânzilor", îndeosebi al celor legate de produse bancare speciale;

    b) consideră necesare lămuriri suplimentare, din punctul de vedere al trimiterii atât la rezultatul fiscal pozitiv (venitul supus impozitului pe societăţi), cât şi la cel negativ (pierderi), pentru claritate în aplicarea prevederii;

    c) consideră necesară prezentarea unui exemplu numeric privind aplicarea normei de limitare a dobânzii, pentru a se evidenţia cu claritate etapele de calcul pentru indicatorul fiscal EBITDA (câştigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare);

    d) susţine reportarea şi recuperarea numai pentru viitor a costurilor îndatorării, urmând ca - la nivel naţional - să fie analizată menţinerea perioadei actuale de reportare, de 7 ani.

    6. Susţine şi apreciază activitatea legată de impozitare la ieşire desfăşurată de statele membre cu experienţă în aplicarea unei astfel de impozitări; cu toate acestea, consideră utilă o clarificare suplimentară în ceea ce priveşte semnificaţia unora dintre noţiunile utilizate în text (de exemplu, "valoare fiscală"), pentru asigurarea unei aplicări unitare în toate statele membre, precum şi în privinţa modalităţii de calcul al impozitului la ieşire, în corelaţie cu impozitul pe profit dintr-un stat.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.