Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 15 /2016


privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 91/477/CEE a Consiliului privind controlul achiziţionării şi deţinerii de arme COM(2015)750


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 20.05.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (20.05.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre:

    ARTICOL UNIC


    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/186 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 1 martie 2016, Camera Deputaţilor:

    1. Ia act de faptul că propunerea de directivă amendează cadrul legislativ actual în sensul înăspririi regulilor aplicabile achiziţionării şi deţinerii armelor de foc.

    2. Ia act de faptul că mai mulţi membri ai Parlamentului European, parlamente naţionale şi alte părţi interesate au ridicat îndoieli cu privire la rolul armelor legale în atacurile teroriste şi alte acte de criminalitate gravă, percepând ca nefondată relaţia stabilită de către Comisia Europeană.

    3. Se raliază opiniei acelor membri ai Parlamentului European şi parlamentelor naţionale care critică invocarea de către Comisia Europeană a recentelor atacuri teroriste ca justificare pentru renunţarea la studiul de impact impus de normele bunei legiferări, din motive de urgenţă a reglementării.

    4. Ia act de faptul că lipsa unor date statistice complete este frecvent menţionată, inclusiv în evaluarea externă din 2014 şi în Raportul din noiembrie 2015 al Comisiei Europene de evaluare a Directivei 91/477/CEE a Consiliului din 18 iunie 1991 privind controlul achiziţionării şi deţinerii de arme, unde se arată că, "[d]în cauza lipsei unor date cuprinzătoare, a fost dificil pentru evaluator să evalueze eficacitatea directivei în legătură cu obiectivele de securitate. În special, analiza a fost îngreunată de lipsa unei baze de informaţii care să includă date specifice şi detaliate privind infracţiunile comise cu arme de foc deţinute legal, arme de alarmă transformate şi arme de foc reactivate în statele membre ale UE."

    5. Consideră că, în lipsa datelor statistice care să exprime nivelul utilizării în acţiuni teroriste şi activităţi de criminalitate gravă şi/sau organizată a armelor de foc deţinute legal, precum şi a unor date statistice care să indice gradul de utilizare pentru acţiuni criminale defalcat pe tipuri de arme - arme semiautomate, arme de alarmă, arme de semnalizare, arme dezactivate anterior, arme convertite, arme cumpărate de la colecţionari, arme cumpărate online -, nu se poate evalua valoarea adăugată a propunerii de directivă.

    6. Precizează că această dificultate de evaluare reprezintă de fapt şi o dificultate de a stabili utilitatea reglementării şi implicit conformarea cu principiul subsidiarităţii.

    Constată validitatea şi suficienţa argumentării utilităţii propunerii, din perspectiva criteriului insuficienţei acţiunii naţionale, şi acceptă argumentele Comisiei Europene privind necesitatea acţiunii la nivelul Uniunii, întrucât obiectivele acţiunii europene pot fi realizate, astfel, în mod superior faţă de acţiunea naţională din fiecare stat membru.

    Apreciază că, deşi nu se poate stabili contribuţia substanţială la asigurarea securităţii cetăţenilor din perspectiva criteriului valorii adăugate, propunerea de directivă este conformă cu principiul subsidiarităţii.

    7. Observând că propunerea de directivă urmăreşte şi prevenirea deturnării armelor de foc de pe piaţa legală pe piaţa ilegală semnalează că, în cazul în care datele statistice ar dovedi că actele criminale sunt în proporţie covârşitoare înfăptuite cu arme obţinute sau deţinute în mod ilegal, atunci ar fi trebuit ca acţiunea de reglementare a Comisiei Europene să se concentreze pe astfel de arme şi că restricţiile introduse pentru achiziţia şi deţinerea legală de arme de foc nu sunt suficient justificate.

    Observă că, la scurt timp după lansarea propunerii de directivă examinate, a fost prezentată Comunicarea Comisiei - Planul de acţiune al UE împotriva traficului şi utilizării ilegale de arme de foc şi explozivi - COM(2015)624. Consideră că preocuparea Comisiei Europene pentru acest domeniu este justificată, inclusiv din motivul enunţat în paragraful anterior.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.