Inapoi la Cautare

DECIZIE 422 /2018


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 lit. dd) şi art. 12 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, în redactarea anterioară modificărilor aduse prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8/2015 pentru modificarea şi completarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 25.04.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (25.04.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristina Cătălina │- │
│Turcu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Luminiţa Nicolescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 lit. dd) ş
i art. 12 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999
 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, excepţie ridicată de Societatea NTC Helene Impex - S.R.L. din Titu în Dosarul nr. 790/284/2015 al Judecătoriei Răcari, şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 692 D/2016.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra faptului că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a depus la dosar concluzii scrise, prin care solicită respingerea ca neîntemeiată a excepţiei de neconstituţionalitate.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care solicită respingerea, ca neîntemeiată, a excepţiei, făcând referire la jurisprudenţa Curţii Constituţionale.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    5. Prin Încheierea din 14 aprilie 2016, pronunţată în Dosarul nr. 790/284/2015, Judecătoria Răcari a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 10 lit. dd) ş
i art. 12 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999
 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Excepţia a fost invocată de Societatea NTC Helene Impex - S.R.L. din Titu, într-o cauză având ca obiect soluţionarea plângerii formulate împotriva procesului-verbal (întocmit la data de 18 martie 2015) de constatare şi sancţionare a unei contravenţii reglementate de art. 10 lit. dd) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999
 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, respectiv continuarea livrării de bunuri sau prestării de servicii după suspendarea activităţii operatorului economic în punctul de lucru.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul arată că a fost sancţionat contravenţional, deoarece, la controlul efectuat, s-au găsit sume nejustificate în casa de marcat. S-a dispus sancţiunea complementară a suspendării activităţii societăţii, însă aceasta a continuat să îşi desfăşoare activitatea, fiind sancţionată contravenţional cu confiscarea sumelor încasate pe perioada suspendării activităţii. În acest context, autorul consideră că prevederile art. 12 alin. (4),
 raportate la cele ale art. 10 lit. dd) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999
, aduc atingere dreptului de proprietate, deoarece dreptul de a desfăşura activitate la punctul de lucru reprezintă un „bun“ în sensul art. 44 din Constituţie
 şi al art. 1 paragraful 1 referitor la protecţia proprietăţii, din Primul Protocol
 adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale
, şi ar trebui să se bucure de protecţia acordată de cele două texte. Or, sancţiunea complementară a suspendării activităţii la punctul de lucru controlat şi sancţionarea ulterioară pentru fapta de a livra produse pe perioada suspendării activităţii constituie o ingerinţă şi o restrângere nejustificată în exercitarea dreptului său de proprietate. În consecinţă, dispoziţiile legale criticate sunt neconstituţionale, în măsura în care acestea se interpretează în sensul că permit sancţionarea contravenţională pe durata soluţionării plângerii contravenţionale formulate pentru nerespectarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării activităţii.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.