Inapoi la Cautare

DECIZIE 391 /2018


referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind aprobarea Programului de susţinere pentru activitatea de reproducţie, incubaţie şi de creştere în sectorul avicol


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 26.04.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (26.04.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Andreea Costin │- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind aprobarea Programului de susţinere pentru activitatea de reproducţie, incubaţie şi de creştere în sectorul avicol, obiecţie formulată de Preşedintele României.

    2. Obiecţia de neconstituţionalitate a fost înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 3.336 din 7 mai 2018 şi constituie obiectul Dosarului nr. 661A/2018.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate se arată că, în domeniul ajutorului de stat şi al concurenţei, Comisia Europeană este singura instituţie care decide asupra compatibilităţii măsurii acordării ajutoarelor de stat cu normele Uniunii Europene incidente, iar cadrul normativ în acest domeniu este reprezentat de art. 107-109 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene
 (denumit, în continuare, TFUE).
 Astfel, potrivit art. 108 alin. (3)
 şi (4) din Tratat
, Comisia Europeană este informată în timp util, pentru a-şi prezenta observaţiile cu privire la proiectele care urmăresc să instituie sau să modifice ajutoarele de stat, iar înainte de pronunţarea unei decizii finale de către Comisie, statul membru în cauză nu poate pune în aplicare măsurile preconizate. În acest sens sunt şi prevederile art. 3 alin. (1)
 şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014
 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996
, act normativ care a transpus în legislaţia naţională prevederile art. 106-109 din TFUE
.

    4. Potrivit art. 20 din legea dedusă controlului de constituţionalitate, schema de ajutor de stat prevăzută în acest act normativ se notifică la Comisia Europeană, de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale [art. 20 alin. (1)], iar în situaţia în care decizia Comisiei Europene de acordare a ajutorului de stat conţine prevederi noi sau diferite faţă de schema notificată, prevederile schemei de ajutor de stat se completează şi/sau se modifică în mod corespunzător [art. 20 alin. (2)]. Or se arată în motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate că simpla notificare a Comisiei Europene, cu o schemă de ajutor de stat, potrivit art. 20 alin. (1) din legea criticată, nu echivalează cu încuviinţarea ei de către Comisie. Astfel, în condiţiile în care legea criticată va intra în vigoare în condiţiile art. 78 din Constituţie
 şi în absenţa unui termen expres, în cuprinsul aceleiaşi legi, care să asigure primirea deciziei Comisiei Europene, ajutorul de stat ar urma să fie implementat anterior primirii deciziei, ceea ce contravine dispoziţiilor art. 148 alin. (2)
 şi (4) din Constituţie
, prin raportare la prevederile art. 107-109 din TFUE
, ce beneficiază de prioritate în aplicare faţă de dispoziţiile contrare din legile interne.

    5. Se mai arată că prevederile art. 107-109 din TFUE
 au relevanţă constituţională, prin îndeplinirea dublei condiţionalităţi, în sensul stabilit prin deciziile Curţii Constituţionale nr. 668 din 18 mai 2011
 şi nr. 64 din 24 februarie 2015
, respectiv sunt suficient de clare, precise şi neechivoce, fie prin ele însele, fie prin prisma interpretării date de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, iar, pe de altă parte, prin conţinutul lor normativ au un standard de protecţie egal cu cel cuprins în art. 135 din Constituţie
, referitoare la protecţia, între altele, a concurenţei loiale. În consecinţă, se arată că din ansamblul normelor europene şi interne rezultă că măsurile ce constituie ajutor de stat pot fi adoptate şi acordate numai cu condiţia autorizării de către Comisia Europeană, iar adoptarea unei legi care să acorde ajutor de stat cu nesocotirea acestor norme este de natură să încalce şi prevederile art. 1 alin. (5) din Constituţie
, în componenta sa referitoare la principiul legalităţii şi al securităţii raporturilor juridice.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.