Inapoi la Cautare

DECIZIE 381 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 3 lit. j) din Normele metodologice privind stabilirea, vărsarea şi gestionarea sumelor care constituie Fondul cultural naţional, aprobate prin Ordinul ministrului culturii şi patrimoniului naţional nr. 2.066/2011


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 16.07.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (16.07.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ingrid Alina Tudora│- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 3 lit. j) din Normele metodologice
 privind stabilirea, vărsarea şi gestionarea sumelor care constituie Fondul cultural naţional, aprobate prin Ordinul ministrului culturii şi patrimoniului naţional nr. 2.066/2011
, excepţie ridicată de EB.ON Agenţia de Evenimente - S.R.L., cu sediul în Bucureşti, în Dosarul nr. 2.079/300/2014 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a VI-a civilă. Excepţia formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 222D/2018.

    2. La apelul nominal răspunde, pentru autoarea excepţiei de neconstituţionalitate, doamna avocat Gabriela Savu, cu împuternicire avocaţială depusă la dosar. Lipseşte partea Administraţia Fondului Cultural Naţional. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul avocatului prezent care precizează că îşi va restrânge concluziile asupra admisibilităţii excepţiei invocate. În acest sens arată că deşi instanţa de judecată a admis cererea de sesizare a Curţii Constituţionale cu excepţia de neconstituţionalitate, totuşi, examinând o atare excepţie, Curtea va analiza în primul rând admisibilitatea acesteia. Aceasta, deoarece, potrivit prevederilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992
, nu pot constitui obiect al excepţiei de neconstituţionalitate decât dispoziţiile din legi sau ordonanţe, nu şi cele din acte normative cu caracter secundar sau acte administrative cu caracter normativ date în aplicarea sau executarea dispoziţiilor din legi sau ordonanţe, aşa încât consideră că sesizarea cu un astfel de obiect este inadmisibilă.

    4. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, în principal, ca inadmisibilă, a excepţiei de neconstituţionalitate, apreciind că, de fapt, criticile formulate vizează modalitatea de aplicare a reglementării criticate, nefiind astfel o veritabilă excepţie de neconstituţionalitate, iar, în subsidiar, cu privire la fondul excepţiei, solicită respingerea acesteia ca neîntemeiată, apreciind că textul criticat nu încalcă dispoziţiile invocate din Legea fundamentală
.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    5. Prin Încheierea din 29 noiembrie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 2.079/300/2014 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a VI-a civilă, Curtea Constituţională a fost sesizată cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 3 lit. j) din Normele metodologice
 privind stabilirea, vărsarea şi gestionarea sumelor care constituie Fondul cultural naţional, aprobate prin Ordinul ministrului culturii şi patrimoniului naţional nr. 2.006/2011
. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de EB.ON Agenţia de Evenimente - S.R.L. cu sediul în Bucureşti, cu ocazia soluţionării apelului declarat împotriva Sentinţei civile nr. 5.405 din 22 aprilie 2016, pronunţată de Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti într-o cauză având ca obiect pretenţii.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autoarea acesteia arată că activitatea de impresariat artistic este reglementată expres de Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007
, fiind definită ca activitatea prin care o persoană fizică sau juridică de drept public ori de drept privat, denumită impresar, acţionează în numele şi pe seama unei instituţii sau companii de spectacole şi/sau concerte ori, după caz, a unui artist interpret sau executant, în vederea identificării şi materializării posibilităţilor de exploatare a unei producţii sau prestaţii artistice. Susţine astfel că principala trăsătură a activităţii de impresariat este aceea că impresarul acţionează în numele şi pe seama artistului, în scopul exploatării producţiei sau prestaţiei sale artistice. Aşadar, veniturile sale provin din exploatarea prestaţiei artistice, veniturile corespunzătoare prestaţiei artistice însăşi revin artistului şi sunt venituri pe care impresarul le încasează în numele şi pentru artist, fiindu-i impozitate artistului, şi, prin urmare, ele nu pot fi supuse şi impozitării impresarului.

    7. Consideră că aplicarea cotei de impozitare de 1%, reglementată de Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998
, asupra veniturilor încasate de către impresar, în numele şi pentru artist, contravine art. 56 din Constituţie
, întrucât se ajunge în situaţia în care va exista o dublă impozitare, atât asupra veniturilor impresarului, cât şi asupra celor realizate de artist, creându-se, astfel, şi un cadru favorabil discriminării pe criteriul averii, cu încălcarea egalităţii în drepturi a cetăţenilor. Apreciază, totodată, că cerinţa excesivă instituită prin dispoziţia legală criticată este de natură să conducă la restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi, iar stabilirea cotei de impozitare de 1% asupra veniturilor obţinute din activitatea de impresariat artistic, fără distincţie, încalcă şi principii fundamentale în materia taxelor şi contribuţiilor, precum cel referitor la certitudinea impunerii şi, respectiv, al aşteptărilor legitime în materie fiscală, aplicarea unitară a legislaţiei, precum şi principiul proporţionalităţii.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.