Inapoi la Cautare

DECIZIE 30 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 22 alin. (7) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 23.05.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (23.05.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Bianca Drăghici │- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Liviu Drăgănescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 22 alin. (7) din Legea nr. 360/2002
 privind Statutul poliţistului, excepţie ridicată de Alexandru Firicel în Dosarul nr. 20.966/3/2016 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a IIa contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.502D/2017.

    2. La apelul nominal se prezintă autorul excepţiei de neconstituţionalitate, Alexandru Firicel, lipsind cealaltă parte, faţă de care procedura de citare a fost în mod legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra faptului că, la dosar, autorul a depus note scrise, prin care solicită admiterea excepţiei, însoţite de înscrisuri considerate de autor ca fiind relevante în soluţionarea acesteia.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul autorului excepţiei de neconstituţionalitate care susţine admiterea acesteia, arătând, în esenţă, că textul de lege criticat permite ministrului afacerilor interne să emită norme care adaugă la lege, aşa încât nici dispoziţiile Legii nr. 24/2000
 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative nu sunt respectate. Mai mult, se apreciază că, prin ordin, ministrul de resort permite unor funcţionari publici din cadrul ministerului să emită avize care dau posibilitatea exercitării, în condiţii speciale, a profesiei.

    5. Reprezentantul Ministerului Public arată că instanţa constituţională s-a pronunţat în prealabil asupra unor critici similare celor formulate în prezentul dosar şi, întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură a schimba soluţiile adoptate de Curte, se impune menţinerea jurisprudenţei.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    6. Prin Încheierea din 8 februarie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 20.966/3/2016, Tribunalul Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 22 alin. (7) din Legea nr. 360/2002
 privind Statutul poliţistului. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de Alexandru Firicel întro cauză având ca obiect soluţionarea unei cereri privind comunicarea unor informaţii de interes public.

    7. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine, în esenţă, că dispoziţiile de lege criticate sunt neconstituţionale, încălcând principiul securităţii raporturilor juridice, deoarece delegarea prevăzută de acestea încalcă art. 73 alin. (3) lit. j) din Constituţie
, iar completarea acestei norme cu prevederile unui ordin al ministrului afacerilor interne are drept consecinţă inaccesibilitatea şi imprevizibilitatea art. 22 alin. (7) din Legea nr. 360/2002
.

    8. Tribunalul Bacău - Secţia a II-a civilă şi de contencios administrativ şi fiscal apreciază că dispoziţiile de lege criticate sunt constituţionale, fiind o expresie a voinţei legiuitorului de a reglementa modalitatea de organizare a unei instituţii publice, această modalitate de reglementare încadrându-se în limitele stabilite de Constituţie.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.