Inapoi la Cautare

DECIZIE 267 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 31 alin. (17) din Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 16.07.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (16.07.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ingrid Alina Tudora│- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ioan-Sorin-Daniel Chiriazi.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 31 alin. (17) din Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006
, republicată, excepţie ridicată, din oficiu, de Judecătoria Cluj-Napoca - Secţia civilă în Dosarul nr. 17.098/211/2017 al acestei instanţe. Excepţia formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.390D/2017.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca nefondată, a excepţiei de neconstituţionalitate. În acest sens arată că instanţa de contencios constituţional s-a mai pronunţat asupra unor critici identice cu cele formulate în prezenta cauză, exemplu fiind Decizia nr. 188 din 21 martie 2017
, prin care a statuat că reglementarea criticată este constituţională.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    4. Prin Încheierea civilă nr. 9.905/CC/2017 din 22 august 2017, pronunţată în Dosarul nr. 17.098/211/2017, Judecătoria Cluj-Napoca - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 31 alin. (17) din Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006
, republicată. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată, din oficiu, de către instanţa de judecată într-o cauză având ca obiect încuviinţarea executării silite împotriva debitorului, în vederea punerii în executare a unor facturi fiscale, la solicitarea Companiei de Apă Mureş - S.A.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, Judecătoria Cluj-Napoca - Secţia civilă apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este întemeiată, iar împrejurările care converg spre ideea neconstituţionalităţii prevederilor art. 31 alin. (17) din Legea nr. 241/2006
 se centrează, în esenţă, pe atingerea adusă dreptului la un proces echitabil şi, implicit, dreptului la apărare al debitorului, în măsura în care se recunoaşte caracterul de titlu executoriu facturii emise de către prestatorul de servicii de alimentare cu apă şi canalizare, într-o atare împrejurare fiind puse în discuţie înseşi prerogativele exclusive recunoscute în favoarea autorităţii judecătoreşti prin norma art. 126 alin. (1) din Constituţie
.

    6. Astfel, cât priveşte atribuirea caracterului de titlu executoriu facturii emise de către furnizorul de servicii de alimentare cu apă şi canalizare, instanţa de judecată apreciază că aceasta contravine art. 21 alin. (3)
 şi art. 24 alin. (1) din Constituţie
, aducând atingere dreptului la un proces echitabil şi dreptului la apărare al debitorului, întrucât factura emisă de furnizor reprezintă un act unilateral ce emană de la acesta şi care poate dobândi, în mod obişnuit, numai valoarea unui înscris sub semnătură privată, supus aprecierii instanţei din prisma valorii sale probatorii, conform art. 264 alin. (1)
 şi (2) din Codul de procedură civilă
. Însă în cauză nu poate fi omis că, după cum însuşi legiuitorul a stabilit prin prevederile art. 30 alin. (1)
 şi art. 31 alin. (1) din Legea nr. 241/2006
, raporturile dintre furnizor şi beneficiar, în legătură cu prestarea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare, sunt trasate numai prin contractul încheiat în acest sens, convenţie asumată expres de consumator prin semnătură, ceea ce exhibă acordul său explicit asupra termenilor raportului juridic, or nu aceasta este şi situaţia facturii eliberate unilateral de către furnizor. În aceste condiţii, apreciază că nu se poate discuta despre egalitatea de arme şi asigurarea deplină a însuşi dreptului la apărare în cazul în care factura necomunicată consumatorului şi neacceptată expres de acesta este susceptibilă de a sta la baza iniţierii urmăririi împotriva sa, la solicitarea operatorului de servicii, întrucât numai contractul juridic survenit între părţi reglează raportul juridic asumat, după cum reiese din însăşi reglementarea art. 30 alin. (1)
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.