Inapoi la Cautare

DECIZIE 263 /2018


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 18.08.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (18.08.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Mircea Ştefan │- judecător │
│Minea │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Cristina Teodora │- │
│Pop │magistrat-asistent │
└──────────────────┴───────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Marinela Mincă.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) din Legea nr. 143/2000
 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, excepţie ridicată de Alin Delon Lică în Dosarul nr. 680/3/2016 (3.585/2016) al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a II-a penală, care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.336D/2017.

    2. La apelul nominal răspunde autorul excepţiei, prezent personal şi asistat de doamna avocat Florentina Beatrice Dan, din cadrul Baroului Bucureşti, cu delegaţie depusă la dosar, precum şi partea Iulian Gheorghe. Lipsesc celelalte părţi, procedura de citare fiind legal îndeplinită. Magistratul-asistent referă asupra faptului că dosarul este la al doilea termen de judecată, primul termen fiind pe data de 3 aprilie 2018, când, în vederea pregătirii apărării, în temeiul dispoziţiilor art. 222 alin. (1) din Codul de procedură civilă
 şi ale art. 14 din Legea nr. 47/1992
 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, Curtea a amânat dezbaterile pentru data de 24 aprilie 2018.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul apărătorului autorului excepţiei, care pune concluzii de admitere a acesteia. Se arată să excepţia de neconstituţionalitate este admisibilă. Pe fond se susţine că art. 3 alin. (1) din Legea nr. 143/2000
 nu distinge între faptele pe care le incriminează şi elementul material al infracţiunii prevăzute la art. 2 alin. (1)
 din aceeaşi lege, creând, atât la nivelul instanţelor, cât şi în rândul destinatarilor legii, o reală confuzie între infracţiunile reglementate prin dispoziţiile legale anterior menţionate, instanţele arătând, în jurisprudenţa lor, că nu se poate reţine un concurs între cele două infracţiuni. Se susţine că, de altfel, ipoteza introducerii sau cea a scoaterii din ţară a drogurilor, prevăzută la art. 3 alin. (1) din Legea nr. 143/2000
, nu ar fi posibilă fără realizarea unor operaţiuni precum procurarea, transportul sau întreţinerea acestora, fapte incriminate la art. 2 alin. (1)
 din acelaşi act normativ. Se face trimitere la Decizia penală nr. 1.137 din 12 aprilie 2002, pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin care s-a reţinut că infracţiunea prevăzută de art. 3 alin. (1) din Legea nr. 143/2000
 nu este o formă agravată a infracţiunii prevăzute la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 143/2000
. Se susţine că textul criticat creează confuzie, ca urmare a faptului că legiuitorul nu a înţeles să arate, în mod concret, care sunt elementele prin care poate fi săvârşită infracţiunea prevăzută la art. 3 alin. (1) din Legea nr. 143/2000
, aspect ce încalcă principiul convenţional al legalităţii incriminării şi a pedepsei, reglementat la art. 7 paragraful 1 din Convenţie
, principiu care este reglementat şi în legislaţia internă, la nivel constituţional şi legal. Se apreciază, prin urmare, că noţiunile de „introducere“ şi „scoatere“, „importul“ şi „exportul“ sunt lipsite de claritate, precizie şi previzibilitate, creând premisa aplicării acestora ca rezultat al unor interpretări arbitrare. Se conchide că textul criticat încalcă prevederile constituţionale ale art. 1 alin. (5)
 şi art. 23 alin. (12) din Constituţie
.

    4. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, ca neîntemeiată. Se susţine că autorul excepţiei invocă, mai degrabă, o problemă de interpretare şi aplicare a textului criticat, în concret de stabilire a încadrării juridice a faptelor care fac obiectul cauzei penale în care a fost invocată prezenta excepţie de neconstituţionalitate. Se susţine că, pe de o parte, art. 3 din Legea nr. 143/2000
 sancţionează traficul internaţional de droguri, în timp ce art. 2 din Legea nr. 143/2000
, cu care textul criticat este comparat, sancţionează traficul naţional, iar, pe de altă parte, chiar dacă faptele incriminate la art. 3 anterior menţionat presupun şi activitatea de transport, totuşi, aceasta este o acţiune diferită de cea incriminată la art. 2 din Legea nr. 143/2000
. Se arată că acesta din urmă are în vedere transportul naţional al drogurilor de risc şi mare risc, pe când art. 3 din Legea nr. 143/2000
 implică şi protecţia relaţiilor sociale referitoare la frontiera de stat şi, în subsidiar, şi pe cele referitoare la Codul vamal.
 Pentru aceste motive, se susţine că obiectul material al infracţiunii prevăzute la art. 3 din Legea nr. 143/2000
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.