Inapoi la Cautare

DECIZIE 14 /2015


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 26.04.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (26.04.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC




	

    Augustin Zegrean - preşedinte
    Valer Dorneanu - judecător
    Toni Greblă - judecător
    Petre Lăzăroiu - judecător
    Mircea Ştefan Minea - judecător
    Daniel Marius Morar - judecător
    Mona-Maria Pivniceru - judecător
    Puskas Valentin Zoltan - judecător
    Tudorel Toader - judecător
    Bianca Drăghici - magistrat-asistent


    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, excepţie ridicată de Măduţa Gheorghina, Ana Nicoleta Iovan şi Daniela Lazea în Dosarul nr. 10.692/117/2013 al Tribunalului Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 669D/2014.

    2. Dezbaterile au avut loc în şedinţa publică din 16 decembrie 2014, în prezenţa reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin, şi au fost consemnate în încheierea din acea dată, când, Curtea, în temeiul art. 222 alin. (2) din Codul de procedură civilă coroborate cu ale art. 14 din Legea nr. 47/1992, a amânat pronunţarea pentru data de 18 decembrie 2014 şi, ulterior, în conformitate cu dispoziţiile art. 57 din Legea nr. 47/1992 şi art. 56 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale, adoptat prin Hotărârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 6/2012, pentru data de 15 ianuarie 2015.

                                    CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    3. Prin Încheierea din 26 mai 2014, pronunţată în Dosarul nr. 10.692/117/2013, Tribunalul Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, excepţie ridicată de Măduţa Gheorghina, Ana Nicoleta Iovan şi Daniela Lazea într-o cauză având ca obiect anularea unor decizii privind eliberarea din funcţii publice, emise în baza dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 de către Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca.

    4. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autoarele acesteia susţin, în esenţă, că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 a fost adoptată cu nerespectarea art. 115 alin. (4) din Constituţie, întrucât nu exista o situaţie de urgenţă care să impună reglementarea prin intermediul acestei proceduri. Apreciază că este greu de imaginat o situaţie de urgenţă care să impună reorganizarea întregii structuri ce realizează administrarea fiscală a unui stat în doar câteva zile. Din contră, având în vedere importanţa majoră, chiar fundamentală, a acestei structuri în cadrul organizării statale, se impunea ca reorganizarea ei să urmeze procedura normală de adoptare a legilor, o procedură care să permită examinarea atentă a tuturor consecinţelor pe care le poate produce o astfel de reglementare. Prin urmare, motivele invocate nu sunt în măsură să conducă la constatarea unei situaţii extraordinare. De asemenea, consideră că trebuie observat că, din punct de vedere al inexistenţei situaţiei de urgenţă, situaţia Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 este identică cu cea a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2013 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, ordonanţă ce a fost declarată neconstituţională prin Decizia nr. 447/2013 deoarece a fost adoptată în lipsa unei situaţii extraordinare care să impună reglementarea ei prin procedura ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului.

    5. În final, arată că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 vizează, cu siguranţă, o instituţie fundamentală a statului, întrucât reglementează organizarea instituţiei publice de administrare fiscală. Astfel de instituţii sunt fundamentale în organizarea statală, întrucât ele sunt cele care administrează şi realizează bugetul unui stat, iar singurul mod în care statul îşi poate desfăşura activitatea este prin intermediul bugetului.

    6. Tribunalul Cluj - Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale consideră că, prin prisma considerentelor Deciziei Curţii Constituţionale nr. 55/2014, se impune admiterea excepţiei de neconstituţionalitate invocate, întrucât Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 "a afectat" regimul unei instituţii fundamentale a statului prin reducerea numărului total de posturi, producând consecinţe negative la nivelul instituţiei publice.

    7. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

    8. Avocatul Poporului consideră că dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 sunt constituţionale.

    9. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

                                    CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, reţine următoarele:

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.